0
Ha egy tömlő nélküli abroncsot helyezünk fel egy egyébként direkt tömlős motorgumikhoz készített felnire, akkor nagy esélyünk lesz arra, hogy a nem megfelelő illeszkedés miatt a gumiabroncs a rossz felfekvés miatt ereszteni fogja a levegőt.
Az sem jó ötlet, ha valaki a fentebbi problémát úgy próbálja megoldani, hogy tömlőt helyez a tömlő nélküli abroncsba. Ez részint azt fogja okozni, hogy a motorgumink merevebbé válik, rosszabb tapadást biztosít, elrontja az addig komfortos közlekedést, részint pedig azt, hogy nemkívánatos súrlódás keletkezik a gumiabroncs, a tömlő és a felni között, ami melegedést okozhat, élettartam csökkenést, a gördülési ellenállás növekedését.
Ha a motorunkra tömlős gumiabroncsot ajánl a motorkerékpárunk gyártója, akkor három dolgot kell figyelembe vennünk. A szelepszár típusát, a kerékpánt átmérőjét és a gumiabroncs szélességét.
Ha új tömlős motorgumit szerelünk fel, akkor célszerű mindent cserélni, tehát a tömlőt és a kerékpánt szalagot is. Ezekkel a szinte filléres alkotórészekkel sokan szeretnek takarékoskodni. Ezért itt érdemes felhíni a figyelmet arra, hogy a tömlők közel olyan ütemben használódnak el, mint az abroncsok, ezért nincs sok értelme egy defektet kockáztatni a kis értékű tömlők meg nem vásárlásán. Ugyanez a helyzet a peremszalaggal is. Gondoljuk csak el, hogy milyen könnyen kiszúrhatja a tömlőt a már erősen elhasználódott minőségű szalagot átdöfő küllőszár.
Nem lehet elégszer ismételni, hogy lehetőleg, sőt messzemenőkig mindenben kövessük a gyártói kézikönyvében található ajánlásokat.
Ha nagyobb súlyindex-el ellátott motorgumit helyezünk fel a kerekekre, az még különösebb kárt nem okozhat, az pedig remélhetőleg mindenki számára egyértelmű, hogy nem fogja növelni a motorunk terhelhetőségét, hiszen azt nem a motorgumik határozzák meg önmagukban. Tehát, ha a kelleténél nagyobb terhelhetőségű az abroncs, akkor maximum megnő kissé a motorgumi gördülési ellenállása, ami magával vonja picit az üzemanyag fogyasztás növekedését is, valamint a gumiabroncs kopását.
Viszont a kisebb súlyindexű gumiabroncs már komolyabb veszélyeket is rejthet magában. Egyértelműen növekedni fog a gumiabroncsok melegedése, ami a gumik hamarabbi elhasználódását okozza, a fellépő anyagfáradás folytán pedig minden egyes kilométer megtétele után növekedni fog a durrdefekt esélye. És ha valamit, akkor azt biztos el szeretnénk kerülni.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.