0
A motorosok egyik rémálma az esős időjárás, illetve az ebből fakadó vizes útfelület. Ha útnak indulunk, ezzel általában mindig számolnunk kell, de sokkal inkább kellemetlen, biztonságunkat érintő negatív hatásaival, hiszen az csak egy dolog, hogy vizesek leszünk, ezen felül ugyanis még számtalan egyéb tényező keserítheti meg életünket, amire oda kell figyelnünk. Nedves időben például nagyon könnyen bepárásodik a plexiüveg. Hogy ezt elkerüljük, sisakunkon nyissunk meg minden szellőzőt, ha pedig ez sem segít, akkor résnyire nyissuk meg a védőburkot. Ez biztonságunkat még nem veszélyezteti, legfeljebb néhány bogarat ereszt be a sisakba, de legalább látjuk az utat. Nagyobb probléma, ha annyira esik az eső, hogy a sok vízcsepptől nem látunk ki a bukósisakból. Ez általában akkor következik be, ha nagyon lassítunk a tempón. Ez nem feltétlenül jó megoldás, kivéve abban az esetben, ha a biztonság ezt diktálja. Amennyiben ugyanis betartjuk a sebességeket, a plexi kialakításának köszönhetően leperegnek róla az esőcseppek. Ez a hatás már 70 kilométer/óránál érvényesül, ezáltal száguldanunk sem kell hozzá. Ha előre fel tudunk, vagy fel akarunk készülni az esőre, akkor érdemes olyan szert fújni a bukósisak plexijére, ami esőlepergető hatású, ezáltal egy átlátszó zsírréteget képez a műanyagon. Ha ezt megtesszük, a vízcseppek nem tudnak megtapadni, ezáltal a kilátás biztosított. Ha a körülmények ellehetetlenítik a gyors haladást, akkor vagy félreállunk addig, amíg a biztos haladás nem biztosított, de soha ne kockáztassunk, ezáltal ne közlekedjünk teljesen nyitott plexivel és így tovább.
Ahhoz ugyanakkor, hogy esőben motorozzunk, fejben is érettnek kell lennünk, illetve minél előbb ott kell elrendeznünk mindent. Ez annyit jelent, hogy vissza kell vennünk a tempóból, óvatosabban kell bánnunk a gázzal, a fékkel, de még a kuplunggal is, a kanyarokat pedig nagyon finoman, minimális döntéssel kell bevennünk. A legjobb motorgumik nagy általánosságban 0 és 100 kilométer/óra között ugyanazt a teljesítményt nyújtják, ezáltal amennyiben a látási viszonyok megengedik, nem kell feltétlenül minimálisra lassítanunk, a megengedett legnagyobb sebességhatárt mindenhol elérhetjük nedves úton is, de azt már soha ne haladjuk túl! Ha nem tudjuk, hogy motorunk miként viselkedik az esőben, mindig teszteljük le lassabb menetben a gumikat és a fékeket, így tudni fogod nagyjából, hogy hol is vannak a határaid.
Ha elered az eső, az út felülete csúszósabbá válik, ez tény.
Ez főként közvetlenül eső után problémás, az első vízcseppek ugyanis
összekeverednek a szennyeződéssel, és egy vékony, de csúszós réteget képeznek.
Ha már egy ideje esik, akkor ez a csúszós réteg megszűnik, így a motor tapadása
is megfelelőbb lesz. Természetesen száguldani ilyenkor sem szabad, hiszen
bármikor felléphetnek olyan váratlan események, mint például egy vízátfolyás.
Ha már messziről sikerül észrevennünk, lassítsunk le amennyire lehet, de soha
ne fékezve érjünk oda, mert azzal csak rosszabbat teszünk. Ha már túl későn
vesszük észre, eszünkbe se jusson fékezni, csak vegyük el kezünket a gázról, és
jó erősen tartsuk a motort, mondhatni kapaszkodjunk bele, és ne döntsünk
semerre. További problémákat vethet fel az úttesten néhány falevél, amelyek
szintén nagyon csúszóssá tehetik a felületet, így minden esetben óvatosan
közlekedjünk, ha ezt tapasztaljuk. Jó tanács még, ha nem közvetlenül a motor
elé, hanem mindig a távolba tekintünk eső esetén, így már jó előre
feltérképezhetjük az útszakaszt, ami segít elhárítani a váratlanul felbukkanó
problémákat.
.
.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.