0

Motorgumi kereső

Szélesség: Magasság: Átmérő:
Gumi méret
Gumi méret
Márka: Kategória:

Páros gumi kereső

Kategória:
Első méret: Hátsó méret:

Motorolaj cseréje motorkerékpárban

Megfelelő minőségű motorolaj nélkül a motorban lévő alkatrészek súrlódásának, kopásának csökkentése megoldhatatlan lenne, a kenőanyag folyamatosan egy úgynevezett olajfilmet képez az egymással egyébként érintkező alkatrészek között...

Megfelelő minőségű motorolaj nélkül a motorban lévő alkatrészek súrlódásának, kopásának csökkentése megoldhatatlan lenne, a kenőanyag folyamatosan egy úgynevezett olajfilmet képez az egymással egyébként érintkező alkatrészek között, másrészt állandóan lebegteti a koromrészecskéket, nem engedi meg, hogy azok bárhol letelepedjenek, áll a vaslovasok.hu weblapján.

Mik legyenek az első lépések?

Első lépésként vegyük meg a jó minőségű motorolajat és az az új olajszűrőt. Kizárólag a gyártó által ajánlott olajat és olajszűrőt helyezzük csak a motorba, ne kockáztassunk egy üzemzavart. Jó ha tudjuk, hogy vannak kétütemű (2T) motorolajak, melyeket az üzemanyagba kell keverni, és vannak négyütemű (4T) motorolajak, amelyek a négyütemű motorokba és váltójába valóak. Autóba való motorolajat soha ne tegyünk a motorba!

Hogyan történjen a gyakorlati rész?

Először is a motort indítsuk be, és a motor kerüljön üzem-meleg állapotba, ezzel a motortérben esetleg lerakódott, leülepedett szennyező anyagok és égéstermékek felkeverednek, és a motorolaj magába veszi ezeket, és a leeresztéskor ezek is távoznak. A motorolaj is jobban ki tud ürülni, ha fel van melegedve.

Ha a motor felmelegedett, akkor állítsuk le, és a blokkból engedjük le a fáradt olajat, és természetesen távolítsuk el a elhasználódott szűrőket is. Az a legjobb, ha teljese kicsöpög, várjunk akár egy órát is, ha kell.

Ezután tisztítsuk meg a felfekvési és a csavar helyeket az olajszűrőnél, majd egész vékonyan zsírozzuk be a olajszűrő gumitömítését, hogy a következő olajcserénél könnyen le tudjuk szedni. A szűröket általában gyárilag úgy ajánlják, hogy 180 fokban forgassuk el, ha ezt nem tudod, célszerű csak szabad kézzel meghúzni szorosan, és így nem szakítjuk meg a menetet.

Az olajleeresztő csavart lehetőleg új tömítő alátét alkalmazásával húzzuk meg alaposan, szintén nem célszerű megszakítani a menetet, elegendő 20 – 25Nm meghúzási nyomaték alkalmazása.

Mielőtt az új olajat beöntenénk a motorba, jó ha kissé felmelegítjük, ezzel könnyebben és gyorsabban betölthetjük a motorba, kánikulában természetesen ez felesleges.

Ha rendben felszereltük az új olajszűrőt és a leeresztőcsavart is meghúztuk, megkezdhetjük az olaj betöltését, vagy kémlelőnyíláson, vagy nívópálcával tudjuk ellenőrizni.

Az olajat a maximum jelölésig kell tölteni, majd várni kell néhány percet, és újra ellenőrizni a töltöttség szintjét. Ha a szétterülés miatt nincs a maximumon, akkor töltsük újra a max. jelig. Ezután jöhet a motor beindítása, nézzük meg, hogy van-e visszajelzés, vagy nincs, kb. 5 perc múlva állítsuk le a motort, majd megint ellenőrizzük le a motorolaj szintjét. Ezt a folyamatot azért szükséges megcsinálni, mert a beöntés során nem kerül olaj az olajszűrőbe, ha az a motorblokk bal oldalán van elhelyezve. Ezután újra jöhet egy beindítás, és néhány perces járatás után a motorolajnak minden hová el kell jutnia, a leállítás után megint ellenőrizzük a motorolaj szintjét, és ha kell töltsünk még bele. Az is megoldás a végére, ha felülünk a motorra és teszünk egy rövid kört, és azután ellenőrizzük a szintet.

A termék jelenleg nincs készleten.


Kérjük adja meg adatait és hamarosan értesítjük a várható szállítási időről.







Köszönjük!

Üzenetét megkaptuk.

Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.


Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.