0

Motorgumi kereső

Szélesség: Magasság: Átmérő:
Gumi méret
Gumi méret
Márka: Kategória:

Páros gumi kereső

Kategória:
Első méret: Hátsó méret:

Motorgumi teszt, érdemes rá hallgatni?

A motorosok legtöbbje ügyel a biztonságra és rendszeresen viszi szervizbe kedvenc vasparipáját, hogy ellenőrizzék rajta az alkatrészeket, a beállításokat és hogy a motorgumi tesztet is elvégezzék rajta. Fontos ugyanis, hogy a gumik jó állapotban legyenek, főleg akkor ha erős terhelésnek vannak kitéve. A nagy terhelés azonban nem mindig csak a sportmotorok gumiabroncsait éri, hanem a túrázókét is. Ráadásul a terepviszonyok, az időjárás és a súly is amely rá nehezül.

Motorgumi teszt, érdemes rá hallgatni?

A motorosok legtöbbje ügyel a biztonságra és rendszeresen viszi szervizbe kedvenc vasparipáját, hogy ellenőrizzék rajta az alkatrészeket, a beállításokat és hogy a motorgumi tesztet is elvégezzék rajta. Fontos ugyanis, hogy a gumik jó állapotban legyenek, főleg akkor ha erős terhelésnek vannak kitéve. A nagy terhelés azonban nem mindig csak a sportmotorok gumiabroncsait éri, hanem a túrázókét is. Ráadásul a terepviszonyok, az időjárás és a súly is amely rá nehezül.

A szerviz munkatársai ezért megnézik, hogy megfelelő méretezésű-e a motorgumink, jó-e a nyomás benne, nincsenek-e lekopva a barázdák, a kívánt terepviszonyoknak és felhasználási céloknak megfelelő motorgumi van-e rátéve és az évszakhoz vagy időjáráshoz illő gumiabroncsunk van-e felszerelve. Szerencsére ezeket az információkat motorgumi teszt nélkül is megtudhatjuk, hiszen minden hasznos adat a motorgumi oldalára van írva. Ezeket pedig még egy laikus is le tudja olvasni, ha tisztában van néhány alapvető szabállyal.

Alapvető információk a motorgumikról

A motorgumik számos információt tartalmaznak amelyek mindegyike leolvasható annak oldaláról. A legszembetűnőbb egy motorgumin annak gyártója, azaz a márkája fog megjelenni. Bár nagyon sok motorgumi száguld a hazai utakon, jellemzően a következő márkákkal fogunk találkozni a motorgumi áruházak kínálatában: Bridgestone, Continental, Dunlop, Heidenau, Kenda, Metzeler, Michelin, Mitas, Pirelli, R12, Sava és Vee Rubber. Emellett általában a gyártó országot is leolvashatjuk a gumiról, amely sok esetben éppen Magyarország (Hungary) lesz.

A gumijelölések egyik része, az a hosszú kód, amely a gumin alapvető méreteit tartalmazza, bár kétségtelen, hogy kicsit vegyesen, mivel hol milliméterben, hol arányszámban (százalékban), hol pedig colban kell értelmezni a három tagból álló kódot. Ilyen lehet például a 175/65 R13, amelyben az első tag, a 175 a gumiabroncs szélességét jelöli milliméterben, a 65 a gumi szélességének és oldalfal-magasságának aránya százalékban kifejezve (azaz a gumi magassága ebben az esetben 175-nek a 65%-a, vagyis 113.75 milliméter). Az utolsó szám a mára már fixnek számító „R” betű mögött kapott helyet, amely a Radiál gumit jelöli. A 13 pedig ebben az esetben azt jelenti, hogy 13 colos (inches vagy hüvelykes) felnire szerelhető rá ez a gumiabroncs. 1 col pedig 2.54 centiméter, így a 13 col valójában 33 centimétert jelöl.

További adatok a motorgumink külsején

Az alapvető adatokon felül, további kiegészítő információk is megtalálhatóak a gumiabroncson. Találhatunk rajta egy úgynevezett súlyindexet, amely a rendeltetésszerű állapot esetén határozza meg, hogy milyen terhelés mellett száguldozhatunk még biztonságosan vele. Ez egy kódszám, így a „75” valójában 387 kilogrammot, a „80” az 450 kilogrammot, a „90” pedig 600 kilogrammot jelöl és így tovább.

Hasonlóan a sebességindex is egy karakterrel jelölt értéket képvisel és azt határozza meg, milyen gyorsan mehetünk az adott kerekeken. Még a „Q” 160 km/órát, a „H” 210 km/órát, addig a W már 270 km/óra sebességet jelent.

Emellett helyet kapott a guminkon az úgynevezett DOT szám is, amely a gyártási időt határozza meg négyjegyű számsorban, amely első két eleme az adott év hetét, a második két eleme pedig az adott évet határozza meg. Ez azért is fontos, mert egy gumi biztonságosan, maximum 10 évig használható. Bár új gumi vásárlásnál a 3-5 éves gumi is még teljesen újnak számít, azaz az adott évben gyártottakkal teljesen megegyező tulajdonságokkal rendelkezik.

A gumiabroncson még olyan betűkombinációkkal is találkozhatunk mint az „XL” vagy az „RF” amik nem méretet jelölnek, hanem hogy erősített gumiabroncsfal kialakítású az adott gumi. A „TL” a tömlő nélküli kialakítást jelöli, az „M+S” azt, hogy téli gumi és sár és hó tűrő kerék, az „All season” pedig a négyévszakos kerekeket díszíti.

Nyilacska esetenként a „Rotation” felirattal a kötött forgásirányra utal, és néha azt is feltüntetik, hogy első vagy hátsó kerékről van-e szó. Emellett szerepel rajta egy kopásjelző is, amely nem értéket jelöl, hanem addig ameddig látható, addig a gumink jó állapotban van, ha a kopásjelző lekopott a sok használattól, akkor ideje gumit cserélni.

Független motorgumi teszt eredmények

Motorgumi tesztelés alatt azonban nem csak a szervizben, saját gumink állapotának ellenőrzését értjük, hanem olyan átfogó tesztet is, amelyet független klubok vagy magazinok végeznek, hogy egy-egy adott évszakban melyik gumit tartják a legérdemesebbnek, legbiztonságosabbnak. Ezt különböző tesztelési körülmények között mért eredmények alapján rangsorolják és teszik közzé rendszeres időközönként.

A motorgumi teszteknek azonban nem mindenki hisz annyira, mint a motorgumi webáruházakban található motorgumi véleményeknek. A hétköznapi használat során ugyanis lehetnek mások a teszteredmények mint amit egy tesztelésre kialakított pályán demonstrálnak. Ezért ha valódi, hús-vér emberektől származó motorgumi tesztet olvasunk, biztosan lehetünk benne, hogy az „utcai” körülmények visszajelzéseit fogjuk kapni segítségül, a gumiválasztásunkhoz.

A termék jelenleg nincs készleten.


Kérjük adja meg adatait és hamarosan értesítjük a várható szállítási időről.







Köszönjük!

Üzenetét megkaptuk.

Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.


Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.