0
Motorgumi szerelés otthon
A belsővel ellátott gumik defektjére mindig nagyon jó esély van akár hosszabb túrán is, így érdemes elsajátítani, hogy miként is zajlik a motorgumi szerelés otthon. A legfontosabb, hogy mindig legyenek meg a megfelelő szerszámaink hozzá, amelyek kapcsán nem kell semmiféle nagy költségű eszközre vagy tonnás emelőkre gondolni. Amire szükségünk van, az legalább kettő szerelővas – a legjobb, ha három van, de ha nincs, egy tompább csavarhúzóval is helyettesíthetjük a harmadikat –, valamint kell egy szelepkiszedő, illetve nem árt egy fém szelepsapka sem. Ezek kellenek konkrétan magának a guminak a fel- és leszereléséhez, azonban ezen felül szükségünk lesz még megfelelő méretű kulcsokra ahhoz is, hogy leszereljük a féktárcsát, és a kerekeket is ki tudjuk szedni a tengelyekről, hiszen a tengelyen sosem tudunk kereket cserélni. Ezek a szerszámok könnyedén elférnek a motor szerszámos ládikájában, de túra során akár a hátizsákban is.
A motorgumi szerelés otthon is kivitelezhető ezek megléte mellett. Ha a kezünk ügyében van minden szerszám, először is gondoskodnunk kell a kerék kiszereléséről. Ehhez a motort fel kell bakolni – vagy beszorítani egy kerékcserélő állványba –, de ha a semmi közepén vagyunk, az oldaltámasszal megbillentve egy fának is nekitámaszthatjuk – ha nincs más megoldás. A dolgunk mindig egyszerűbb lesz, ha az első kerékkel van a probléma, hiszen a hátsónál rendre le kell akasztani még a láncot, és gyakran a sárvédőt és egyebeket is szét kell szedni hozzá.
Ha már kint van a kerék
A motorgumi szerelés otthon addig nehézkes, amíg a kereket nem fogjuk a kezünkben, utána ugyanis már könnyebb dolgunk lesz. Ha sikerült leszednünk a motorról, lefektetjük a földre, majd kicsit rátaposunk, hogy a külső elváljon az abroncstól. Ezt követően az egyik vassal alányúlunk, és lassan kifeszítjük a gumit az abroncson kívülre. Ekkor hozzáférünk a belsőhöz, amit a szelep szétszedésével egyszerűen ki tudunk húzni a résen keresztül. Ha a tömlő kicsit lyukas, akkor megfoltozhatjuk egy javítókészlettel, de amennyiben úgy véljük, hogy jobban járunk a cserével, akkor máris visszafűzhetjük az új belsőt – a szeleptől, annak rögzítésével kezdve –, amit gondosan elrendezünk az abroncs és a külső gumi között.
Amennyiben a belső a helyén, a szerelővassal óvatosan elkezdjük visszafeszegetni a külső gumit a felnire, vigyázva, hogy a belsőt ne csípjük oda, mert akkor elölről kezdhetjük a mutatványt. Minél több részét feszítettük vissza a külsőnek, annál nehézkesebbé válik majd a ráfeszítés. Ilyenkor érdemes egy segítő kezet kérni, de ha nincs a közelben senki, akkor megoldhatjuk egy kis praktikával: térdeljünk rá a már félig behúzott külsőre, majd óvatosan térdelgessünk tovább a gumin, ahogyan pattintjuk be a feszülő külsőt. Érdemes előtte egy kis hintőport beleszórni, ami megnöveli a belső élettartamát! Amennyiben mindent jól csináltunk, lassan felpumpálhatjuk a gumit, és vissza is helyezhetjük a helyére.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.