0
Defekttípusok
Mielőtt azonban nekilátnánk, a motorgumi szerelés házilag is nagyon sok körültekintést igényel, ebből kifolyólag például fontos, hogy tisztában legyünk a különféle defekttípusokkal. Vannak helyzetek ugyanis, amikor valamilyen hegyes tárgy fúródik a gumiba, és lassú defektet okoz. Ezek általában nagyon jól javítható problémák, amelyeket a különféle modern segítségek által ideiglenesen, szerelés nélkül is sokszor javíthatunk. Léteznek azonban az úgynevezett durrdefektek, amelyek nem csak rendkívül veszélyesek – a motorosoknak csak kis százaléka ússza meg őket esés nélkül –, hanem ezen felül soha nem is javíthatók, hiszen ilyen esetekben a külső lényegében szétrobban, akárcsak a belső gumi – már amennyiben volt az adott járműben.
Amennyiben a motorgumi szerelés házilag történik, fontos tisztában lennünk ez utóbbi momentummal, avagy hogy van-e belső a motor gumijában, vagy nincs. Amennyiben ugyanis modern, belső nélküli motorgumiról van szó, azt tartósan nem fogjuk tudni megjavítani, hiszen bár vannak gyorsjavító készletek, amelyekkel gumikukacot húzhatunk a sérült külsőbe, azonban a szakszerű javítást minden esetben műhelyben kell elvégeztetni, máskülönben veszélyes lehet ugyanúgy terhelni az adott motorgumit. Amennyiben a belső biztosítja a gumi merevségét, abban az esetben a dolgunk egyszerűbb lesz, hiszen az ilyen defekteteket mi is elháríthatjuk otthonunkban, méghozzá akár a belső cseréjével, akár annak megjavításával. Hogy mi ennek a menete?
Motorgumi szerelés házilag első lépése
Amennyiben defektet kaptunk, az első dolgunk, hogy kiszereljük a helyéről az egész kereket. Ez az első tengely esetében egyszerűbb, a hátsónál körülményesebb, de néhány villás kulccsal garantáltan könnyedén megoldható. Amennyiben a kerék a kezünkben van, először is szedjük szét a szelepet, és nyomkodjunk ki minden levegőt a belsőből. Erre azért van szükség, mert csak így tudjuk biztonságosan szétszedni a gumit anélkül, hogy nagyobb kárt csinálnák. A motorgumi szerelése házilag számtalan szerszámmal történhet, de a legjobbak azok a kerékkulcsok, amelyek műanyagból készültek, ezek ugyanis puhaságuk miatt még akkor sem csípik ki a belsőt, ha esetleg odaszorítjuk őket a felnihez. A gumibelső kiszedése ugyanis úgy zajlik, hogy a külső gumit belülről kifelé feszítve kipattintjuk a felnire, méghozzá körbe-körbe teljes egészében. Amennyiben hozzáférünk a belsőhöz, ahhoz könnyedén be tudunk nyúlni, így puszta kézzel, de kellő óvatossággal ki tudjuk már húzni a külső gumi szorításából.
Ekkor likvidálnunk kell a problémát, és amennyiben a gumi javítható, akkor ragasszuk meg, amennyiben azonban cserére szorul, akkor vegyünk egy új belsőt. Ha a használatra kész belső a kezünkben van, első ízben visszaillesztjük a szelepet, majd szépen, körbe-körbe elrendezzük a külső gumiban a belső részt. Érdemes meghinteni előtte hintőporral a könnyebb illeszkedés érdekében. Ezt követően nincs más dolgunk, mint a külső gumit két feszítő, és egy másik személy segítsége mellett visszafeszegetni a helyére úgy, hogy a belsőt lehetőleg sehol se csípjük oda. Amennyiben ez megtörtént, felpumpálhatjuk, és visszatehetjük a helyére a kereket.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.