0
A motorgumi szerelés árak függvénye
A motorgumi szerelés árak mindig az adott problémától, a megoldandó hiba elhárításától függenek. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a számlán akkora összes szerepel majd, amekkora bajt el kellett hárítania a szakembernek. Nyilván a szerelés során vannak olcsóbb és drágább kategóriák. A motorgumi szerelés árak bizonyára nem lesznek túl magasak abban az esetben, ha általános problémával fordulunk a szervizhez. Ilyen például egy kerékcsere, egy kerékmosás vagy éppenséggel egy szelepsapka cseréje. Magasabb árkategóriát képeznek azonban azok a beavatkozások, amelyek már szaktudást és gépeket is eredményeznek. Ide sorolhatók az általános gumiszerelések, így például a centrírozás, vagy a korábban megvásárolt gumik felnikre való felszerelése, ami általánosságban nem jár különösebb idővel és energiával, pláne abban az esetben, ha a felni nemrégiben centrírozva volt.
Természetesen mindig akadnak drágább beavatkozások is, így a motorgumi szerelés árak akkor a legmagasabbak, ha egyszerre több munkafolyamatos is el kell végezni. Példának okáért ilyen, ha egy kisebb ütközést éltünk túl, ezáltal defektet kaptunk és a felni is sérült. Az ilyen esetben nem csak centrírozni kell a felnit, hanem a gumit is cserélni, valamint javítani kell, bizonyos esetben pedig akár még szelepcserére is szükség lehet, így a költségek ilyen esetben több tízezres nagyságrendig is emelkedhetnek, szemben az egyszerű defektjavítás néhány ezres tételével.
A gumiszerelés menete
A gumiszerelés során az első lépés az, hogy leeresztjük, és leszereljük a motorról a problémás abroncsot, természetesen felnivel együtt. Ezt követően a kereket felhelyezzük az abroncsfeszítőre, vagy ha ilyennel nem rendelkezünk, akkor le a földre. Kicsavarjuk a szelepet, majd a kerékpánt két felén megkezdjük a gumi lefeszítését a felniről. Ha a gumi pereme már elvált az abroncstól, érdemes besíkosítani a felületeket. Ehhez vásárolhatunk szerelőpasztát, de a szappan is megteszi, mert így sokkal könnyebben lefejthetjük majd. A gumi leemeléséhez három szerelővasat használhatunk. Először rápattintjuk a peremvédőt a pánt szarvára, majd a szerelővassal kicsit emelgetve, apró fogásokkal le tudjuk feszíteni a gumi az abroncsról. A gumi másik felével ugyanígy kell eljárnunk, ellenben ezen az oldalon a felni belső felével kell kezdeni a munkát.
A visszaszerelés teljesen hasonlóan zajlik a kívánt munkálatok elvégzését követően, vagy éppen az új abronccsal. Első lépésként besíkosítjuk a felnit, majd az abroncsot is. Az első oldal közel háromnegyedét kézzel is könnyen feltehetjük, majd mikor a gumi megfeszült, a maradékot feszítővassal illesztjük a helyére. A kerékpánt másik felénél már két feszítővasra lesz szükségünk, amelyekkel térdünk segítségével visszafeszítjük a gumiabroncsot a felnire. Miután a gumi a helyére került, összeszereljük a szelepet, majd felfújjuk a kereket, és visszaszereljük a motorra.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.