0
Nemcsak a motorkerékpár gyártók teszik közzé, illetve informálják a motorosokat a helyes felrakható motorgumikról. Hasonlóképpen a gumigyártók is közzéteszik a jóváhagyott méretű és indexű gumiabroncsok listáját. Ezeket a listákat ma már jó eséllyel megtalálhatjuk az interneten is. A megbízható motorgumi gyártók ajánlásai egyébként mindig összhangban vannak a motorok használati útmutatóival.
Tehát ma már egyszerűbbnél egyszerűbb módjai vannak annak, hogy a motorunkra jóváhagyott méretű motorgumik információit megtaláljuk, és még csak véletlenül se essünk abba a remélhetőleg egyre ritkább hibába, hogy barátok, ismerősök véleményére hagyatkozva, esetleg a saját fejünk után menve helytelen méretű és indexű abroncsokat szereljünk fel gépünkre.
Természetesen egy jó motorgumi műhely is tudni fogja, mi rakható fel adott típusú motorunkra.
Más forrásból is megtudhatjuk, hogy milyen abroncsokat szereltethetünk motorkerékpárunkra?
Az a helyzet, hogy sok minden, és általában nem jó dolgok.
Ha eltérünk a gyártó ajánlásaitól, számos olyan dolog vagy helyzet lehet, ahol a motorunk és a gumik nem működnek majd biztonságosan. És mivel a legtöbb motoros helyesen betartja az ajánlásokat, szerencsére alig van ember aki tudja, hogy egy adott motorkerékpáron milyen változást okozhat a méretektől való eltérés.
Természetesen nehéz megtiltani valakinek, hogy olyan motorgumit szereljen fel motorjára, amit ő szeretne, viszont a specifikációknak nem felel meg. De azt jobb ha tudja, hogy egy olyan területre lép be akkor, mely teljesen ismeretlen és veszélyes elemeket is tartalmazhat a számára.
Egy lelkiismeretes gumiabroncs gyártó alapos tervezés, fejlesztés, tesztelés után ad csak ki forgalomba gumiabroncsokat. A gumikat előre és hátulra külön fejlesztik, de mindig együttes működésre hangolják azokat. Ha adott márkájú első, mondjuk puhább hangolású motorguminkhoz hátra más márkájú, keményebb karakterisztikájú abroncsokat szerelünk fel, az elsőre jó ötletnek tűnhet, hiszen kevésbé kopik majd a hátsó kerekünk.
De kísérletképpen próbáljunk csak fel a lábainkra két különböző márkájú sport futócipőt, menjünk ki egy kiadós sétára, és némi infót kapunk arról, hogy ez miért nem jó ötlet.
A kétféle motorgumi is egy egyenlőtlen helyzetet hoz létre az első és hátsó kerekek között, ami nagy sebességeknél, vagy határhelyzetekben veszélyessé is válhat.
És még egy tapasztaltabb motorosok által már ismert szabály. Célszerű a mindkét motorgumit egyszerre lecserélni, nemcsak a kopottat. Mert ha csak az egyiket cseréljük újra, az is hasonló helyzeteket hozhat, mintha különböző márkájú abroncsok lennének a motorunkon.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.