0

Motorgumi kereső

Szélesség: Magasság: Átmérő:
Gumi méret
Gumi méret
Márka: Kategória:

Páros gumi kereső

Kategória:
Első méret: Hátsó méret:

Így motorozz biztonságosan utassal a hátad mögött

Előbb vagy utóbb minden egyes motoros életében eljön majd a pillanat, hogy utast szállítson maga mögött...

Előbb vagy utóbb minden egyes motoros életében eljön majd a pillanat, hogy utast szállítson maga mögött. A motorozás kezdetben még egyedül is egy nehéz műfaj – hiszen egy több százkilós szörnyeteget kell egyensúlyban tartanunk hozzá –, de egy utassal a hátunk mögött még inkább problémás, illetve nehéz. Egy motor viselkedése ugyanis plusz néhányszor tíz kilóval a hátunk mögött egészen megváltozik, hiszen immáron két ember mozdulata hat a járműre, illetve a súly is, ami kanyarokban vagy kátyús útszakaszokon igencsak nagy problémát tud okozni. Természetesen ez még nem jelenti azt, hogy feltétlenül fosszuk meg magunkat a társas motorozás élményétől, hiszen ez nagyon kellemes dolog, azonban nem árt odafigyelni néhány dologra, és betartani a kötelező szabályokat.

Az első ilyen, hogy minden esetben csak olyan motorral szállítsunk másik utast, amelyik erre fel van készítve! Ezáltal nem csak meg van számára a hely az ülésen, hanem van külön lábtartója, valamint kapaszkodója is. Minden motor esetében más és más élmény az utas-szállítás – túramotorokon könnyebb, gyorsaságikon nehezebb –, amiről a gyártó általában a használati utasításban tanácsokkal és tippekkel is szolgál. Két személy esetén mindig jobban oda kell figyelni a rugózás, de főként a keréknyomás beállításaira a biztonság érdekében, hiszen amennyiben kanyarban egy lapos kerék miatt elveszítjük a tapadást, abból nagy baj is lehet. Nem csak az autónak, a motornak is van egy maximális teherbírása, amit a másik utassal és a csomagokkal együtt nem szabad meghaladnunk. Erre nem csak biztonságunk, hanem a motor épsége miatt is fontos odafigyelni!

Természetesen az utas-szállításra minden esetben a motor vezetőjének is előre fel kell készítenie magát! Ezáltal fel kell készülnünk arra, hogy az utas is mozogni fog a nyeregben, ezáltal a motor minden egyes jellemzőjére hatással lesz, legyen az akár a gyorsulás, akár a lassulás, vagy a kezelhetőség. Amennyiben nem felnőtt korú személlyel, hanem gyerekkel motorozunk, mindig vizsgáljuk meg, hogy magassága elegendő-e ahhoz, hogy a lába elérje a lábtartót, képes-e megfelelően kapaszkodni, illetve felfogni azt, hogy a motorozás bár nagyon jó dolog, rengeteg veszélyt is tartogat, így nem lehet hirtelen vagy meggondolatlan mozdulatokat tenni. A bukósisak sok kezdő motoros utas számára furcsa lesz, így ne lepődj meg, hogy nagyobb fékezéseknél vagy megállásoknál összekoccan a fejetek. Az utas plusz kilói miatt a motorral általában sokkal nagyobb gázzal, és sokkal finomabb kuplunggal kell elindulni, máskülönben lefulladás lehet a vége. Mindez igaz a fékútra is, ami a többletsúly miatt megnövekszik, éppen ezért intenzívebb fékezésre és jobb körültekintésre lesz szükséged. Ebből kifolyólag hagyjunk sokkal nagyobb követési távolságokat is! Noha a motorosok általában inkább az első féket használják, de mivel ezúttal a hátsó kerékre is nagyobb súly nehezedik, sokkal előbb harap majd a hátsó fék, amire nem árt felkészülni. Az utas főként kanyarodás során igencsak nagy hatást gyakorol a motor viselkedésére, amire feltétlenül oda kell figyelni, akárcsak az oldalszélre, amire sokkal érzékenyebben reagál majd ilyen esetekben a motor. Utassal a hátunk mögött felelősek vagyunk az ő biztonságáért és életéért is! Éppen ezért kerüljük el a szlalomozást, az egykezezést vagy az egyéb őrültségeket, amelyekkel balesetveszélyes állapotot idézhetünk elő.

Azonban nem csak a motorosnak, hanem magának az utasnak is fel kell készülnie arra, hogy az ilyen közös motorozások minden esetben biztonságosan végződjenek! Fontos ellenőrizni, hogy az utas lába elérje a lábtartót, és tudja, hol kell kapaszkodni. Készítsük fel a mögöttünk ülőt arra, hogy merre és miként mentek majd, ezen felül pedig, hogy semmilyen meggondolatlan mozdulatot se tegyen, mert az balesetveszélyes lehet. Nem csak a vezetőnek, az utasnak is fontos speciális ruházatot viselni, ami feltétlenül erősített protektorokkal kell rendelkezzen a gerinc, a mellkas, a térd- és a kézhajlatok, valamint a boka területén, és természetesen a megfelelő kesztyűről, illetve bukósisakról sem szabad elfeledkezni. Ha utasunk nem ült korábban motoron, feltétlenül tájékoztassuk általános tudnivalókról, hogy mire számíthat a nyeregben, mire vigyázzon, mitől nem kell tartania, és így tovább. Feltétlenül meg kell értetnünk az utassal, hogy bármit tesz a nyeregben, azt mind érezni fogjuk a motor viselkedésében, éppen ezért az ő felelőssége is, hogy biztonságosan megérkezzünk a célba.

Az utas ezen felül tudja kezelni bukósisakját, és motoros ruháját is, ennek ellenőrzéséről kezdők esetében mi gondoskodjunk! Engedjük meg neki, hogy ne csak kapaszkodókat, hanem a kényelem érdekében a csípőnket vagy derekunkat is megfoghassa kapaszkodóként, ami biztonságérzetet nyújthat számára. Hívjuk fel a figyelmét, hogy a lábát még megálláskor is tartsa a lábtartón, egyéb esetben ugyanis ez befolyásolhatja a motor viselkedését. Mivel mellette és alatta halad a kipufogó, figyelmeztessük arra, hogy az már rövidebb táv után is képes nagyon felforrósodni, így ne nyúljanak hozzá. Kérjük meg, hogy ő is figyelje a forgalmat, és amennyiben észlel valamit, nyugodtan figyelmeztessen minket, de a hirtelen mozdulatokat kerülje el, főként a körbefordulást vagy a hátranézést, ami nagyon megdobhatja a motor irányíthatóságát. A motorra csak akkor üljön fel, illetve csak akkor szálljon le róla, ha erre a vezető engedélyt adott, a több száz kilós monstrumokat ugyanis nagyon nehéz megtartani, ha pedig kibillenti valami a sofőrt az egyensúlyából, annak bukás lehet a vége. A motor mindig lassú haladáskor a leginstabilabb, éppen ezért ilyen esetekben az utas lehetőség szerint még a kisebb mozgásokat is kerülje el. Nagyon sok utas azt hiszi, hogy a kanyarokban neki is segítenie kell azt bevenni. Ez azonban helytelen viselkedés, az utasnak sem bedőlni, sem kihajolni nem szabad, hiszen a vezető nem számít arra, hogy valaki még jobban megdönti, vagy visszafogja a motort, ez pedig balesetveszélyhez vezethet.

A termék jelenleg nincs készleten.


Kérjük adja meg adatait és hamarosan értesítjük a várható szállítási időről.







Köszönjük!

Üzenetét megkaptuk.

Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.


Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.