0

Motorgumi kereső

Szélesség: Magasság: Átmérő:
Gumi méret
Gumi méret
Márka: Kategória:

Páros gumi kereső

Kategória:
Első méret: Hátsó méret:

Így motorozz biztonságban csapatosan

A motorozás ugyan már önmagában is igazán nagy élménynek tekinthető, azonban valóban izgalmassá és élménnyé a leginkább akkor válik, ha csoportosan, mondhatni bandában indulunk útnak.

motoros_konvoj
A motorozás ugyan már önmagában is igazán nagy élménynek tekinthető, azonban valóban izgalmassá és élménnyé a leginkább akkor válik, ha csoportosan, mondhatni bandában indulunk útnak. Ez azonban bármilyen nagy móka is, mindig rengeteg veszélyt tartogat magában, éppen ezért a biztonság érdekében érdemes betartani néhány általános alapszabályt. Az egyik ilyen például, hogy a csapat minden tagjának a figyelmét fel kell hívni arra, hogy az önnön érdekeken felül tartsák figyelemben, hogy most csoportként alkotunk egy nagy egészet, így a KRESZ alapszabályainak előírásait mindenkinek kötelezően be kell tartania. Soha nem szabad csapatosan sem akadályozni a forgalmat, ezáltal nem csak álló kocsisor esetén előrefurakodni, hanem kereszteződéseket vagy körforgalmakat lezárni, erre ugyanis csak hatósági biztosítás mellett, hatósági engedéllyel van lehetőség.

Egy csapatos motorozás mindig akkor lesz a lehető legbiztonságosabb, ha kiválasztunk magunknak a banda élére egy túravezetőt, akire természetesen semmiféle olyan felelősség sem hárítható rá, amit a csapat valamelyik motorosa okozott. A túravezető legalapvetőbb feladata így inkább az, hogy egyben tartsa a csapatot, utat és példát mutasson nem csak a sebességhatárok, hanem az úti cél és az úton történő viselkedés tekintetében is. A túravezetőnek természetesen így is nagyobb a feladata, hiszen mindig tisztában kell lennie az útvonallal, és jó előre meg kell tervezni azt, hogy mindenki tudjon tankolni, pihenni és így tovább. Az indulás előtt minden esetben eligazítást kell tartania – ha kell minden megálláskor –, amelyben az alapvető szabályok mellett legalább az útvonalat ismereti. A túravezető meghatározhatja ezen felül mindenki helyét a csapatban, hogy a gyengébb teljesítményű járművek se maradhassanak le. Ha nagyobb túráról van szó, a vezető kötelessége, hogy mindenkit előre tájékoztasson akár írásos anyag formájában is a pontos útvonalról, megállókról, címekről, telefonszámokról és így tovább. A túravezető kötelessége rendre inteni azokat a személyeket is, akik képtelenek csapatban együttműködni és együtt motorozni, így amennyiben például nem tartják be a KRESZ szabályait, vagy az általa diktált sebességet, a vezető felszólíthatja a csoportból való távozásra.

Természetesen nem csak a túravezetőnek, hanem konkrétan a motoros csapat többi tagjának is vannak kötelezettségei, amelyeket feltétlenül be kell tartaniuk! Ilyen például, hogy motorja karban tartott, a forgalomban való részt vételre alkalmas legyen. Alapvető szabály, hogy ne legyen ittas, vagy bármilyen szer befolyása alatt, illetve pihenten jelenjen meg a túrán, a vezető utasításait pedig mindig tartsa be, hiszen nem akar ő rosszat, mindössze azt, hogy mindenki épségben hazaérjen. A KRESZ alapvető szabályai mellett a túrázónak fontos ismernie ezen felül a túravezető előre tisztázott kézjelzéseit. A túra során mindig figyeljünk oda társainkra, hiszen a csoportban motorozás nagyobb sebesség és rossz utak mellett akár tömeges katasztrófát is okozhat, elég csak belegondolni abba, hogy valaki elesik vagy összeakad a másikkal, ilyen esetekben ugyanis csoportos bukás is bekövetkezhet. Ha a túravezető számunkra is kijelölt egy helyet, azt soha ne hagyjuk el, csak és kizárólag indokolt esetben és a baleset-megelőzés érdekében. A túravezető által meghatározott útvonalat a csoportban motorozóknak minden esetben el kell fogadniuk, de amennyiben van ötletünk jobb, esetleg biztonságosabb útról, vagy tudjuk, hogy a kijelölt szakaszon lezárások vannak, azt feltétlenül jelezzük a túravezető irányába. A csapatos motorozás egy nagyon csodálatos közösségi élmény, mondhatni a szabadság együttes megtapasztalása, ami azonban ennek ellenére sem jelent teljes lazaságot, sőt mi több, inkább nagy-nagy odafigyelést, felelősségtudatot, valamint józan gondolkodást. Ilyen esetekben ugyanis soha nem csak magunkért tartozunk felelősséggel, hanem a többi motorosra is vigyáznunk kell, ezáltal figyelni az előttünk, valamint a mögöttünk haladókat. Fontos ezen felül tisztában lenni azzal is, hogy motorunk mit bír, illetve mire képes, hiszen ez is nagyban befolyásolja a túrán való részvétel biztonságát.

A csoportban való motorozás kapcsán az egyik legfontosabb dolog, hogy milyen alakzatban túrázunk. Az egymás melletti motorozás még kisebb csoportok esetében sem ajánlott, ugyanis nem biztosít elég helyet a nagyobb manőverezéshez. A legbiztonságosabb formáció a csoportos motorozás esetében az úgynevezett lépcsőzetes alakzat. Ilyen esetekben a túravezető áll az oszlop élén, méghozzá a sáv bal oldalára húzódva, majd mögötte cikk-cakk alakzatban követi őt megfelelő távolságban a többi motoros úgy, hogy az egyik a sáv jobb, míg a másik a bal oldalához közelít. A távolságok, de főleg a követés esetében fontos szemmel tartani, hogy például egy sportmotor mind a teljesítmény, mind a fékút tekintetében lényegesen jobb teljesítménnyel rendelkezik, mint például egy chopper. A lépcsőzetes haladásnak – ami hangsúlyozandó, hogy az egyik legbiztonságosabb formáció a csoportos motorozás esetében – több előnye is van, ezáltal a konvoj sokkal kevesebb helyet foglal el, a motorosok jobban látják egymást, és mindenkinek jut elég hely ahhoz, hogy megfelelően manőverezzen. Ha konvojban motorozunk, vegyünk fel egy biztonságos utazósebességet, ami egyezik a hatályos KRESZ szabályokkal. Ezzel garantáltan nem akadályozzuk majd meg a forgalmat, mivel azt csoportban való haladás során nem engedhetjük meg, hogy egy autó például befurakodjon közénk, ezzel bomlasztva a sort. Ha ilyet tapasztalunk, szabálytalanság miatt azonnal állítsuk félre a szabálytalankodó autóst, és hívjunk rendőrt, így biztos, hogy a jövőben betartja a szabályokat, ezen felül pedig tiszteletben tartja a motorosokat is, akiket nagyon gyakran még csoportban is hajlamosak letolni az útról a sofőrök.


A termék jelenleg nincs készleten.


Kérjük adja meg adatait és hamarosan értesítjük a várható szállítási időről.







Köszönjük!

Üzenetét megkaptuk.

Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.


Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.