0

Motorgumi kereső

Szélesség: Magasság: Átmérő:
Gumi méret
Gumi méret
Márka: Kategória:

Páros gumi kereső

Kategória:
Első méret: Hátsó méret:

Gyakori kérdések a motorgumikkal kapcsolatban

A motorgumikkal kapcsolatban a motorrevu.hu oldalon található kérdések közül válogattunk...

A motorgumikkal kapcsolatban a motorrevu.hu oldalon található kérdések közül válogattunk.

- Gyakran felmerülő kérdés a motorgumikkal kapcsolatban, hogy a hátsó kerekekre fel lehet e tenni egy-két számmal nagyobb méretű abroncsot. Lehetnek e negatív következményei, akár a motor helyes működése, akár a biztonságos közlekedés szempontjából, ha nagyobb méretű abroncsok vannak hátul?

- Erre a válasz a legjobb megfontolások szerint az, hogy talán egyel nagyobb számot (például 160 milliméteres szélesség helyett 170 millimétereset) még meg lehet kockáztatni, ha a motor gyártója kifejezetten nem tiltja meg ennek a lehetőségét, viszont két számmal nagyobbat már nem szabad kockáztatni (a fentebbi példánál maradva 160-ról semmiképp ne váltsunk fel 180 milliméteres méretre).

Egyrészt fennáll annak a veszélye, hogy a nagyobb méret már túlságosan ráfeszül a kisebb mérethez tervezett felnire, másrészt a közlekedés során annyira megváltozhat a motorkerékpár viselkedése, hogy a kanyarodás, sőt már az egyenes futás sem lesz eléggé megbízhatóan kivitelezhető, aminek következmény már komoly veszélyekkel járhat. Tehát a tanács egyértelműen az, hogy a legjobb, ha maradunk a motorhoz meghatározott eredeti méretnél, vagy maximum csak egy mérettel nagyobb hátsó gumiabroncsot tegyünk fel a hátsó kerekekre.

- Másik sűrű előforduló kérdés, hogy a gumiabroncsok felületének sérülése esetén, amely a legtöbb esetben valamilyen nagyságú vágás, szabad e továbbra is használni, annak tekintetében, hogy a sérülésnél például látszik e szövet vagy sem?

- Nos, bármilyen sérülés van a motor gumiabroncsai, akár látszik e a szövet, akár nem, mindenképpen látni e kell egy gumis szakembernek, hogy 100 százalék biztosan eldönthető legyen, hogy lehet e továbbra is használni, vagy esetleg még javítható a sérül gumiabroncs, vagy rosszabb esetben már semmiképpen nem használható tovább a biztonsági kockázatok miatt.

Ha vágást találunk a valamelyik gumi felületén, a lehető legjobb, ha gumis szakemberrel tanácskozzuk meg a teendőket ezzel kapcsolatban, ne hallgassunk olyan tanácsokra, hogy ha a szövete még nem látni a vágásnál, akkor a gumiabronccsal nyugodtan közlekedhetünk továbbra is.

- Több kérdés is szokott érkezni a gumik cseréjével kapcsolatban, például egy Kawasaki tulajdonos az eddig használt elkopott Pirelli abroncsok helyett Michelin abroncsokra szeretne váltani, de a motorjára való méretben csak a hátsó kerekre talál pontos méretet, az elsőre nem. Hosszabb utánajárás után az is kiderült, hogy a Michelin már nem is tervezi az adott első kerék méretben való gyártást a választott típusból. A kérdés tehát az lenne, hogy válasszon más márkát az adott motortulajdonos, vagy vegye meg a hátsó kerékre való méretet, előre pedig válasszon más márkák termékei közül?

- A válasz szerint jobb megoldás lenne akár már használt Pirelli abroncsokat megvásárolni újra, mint keverni az első és hátsó kerekeken lévő gumiabroncsokat. Természetesen nagyon jó gumikat gyárt a Michelin, de a Pirelli sem kisebb név a piacon, tehát adott a választás.

A termék jelenleg nincs készleten.


Kérjük adja meg adatait és hamarosan értesítjük a várható szállítási időről.







Köszönjük!

Üzenetét megkaptuk.

Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.


Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.