0
A motorgumikkal kapcsolatban a motorrevu.hu oldalon található kérdések közül válogattunk.
- Gyakran felmerülő kérdés a motorgumikkal kapcsolatban, hogy a hátsó
kerekekre fel lehet e tenni egy-két számmal nagyobb méretű abroncsot. Lehetnek
e negatív következményei, akár a motor helyes működése, akár a biztonságos
közlekedés szempontjából, ha nagyobb méretű abroncsok vannak hátul?
- Erre a válasz a legjobb megfontolások szerint az,
hogy talán egyel nagyobb számot (például 160 milliméteres szélesség helyett 170
millimétereset) még meg lehet kockáztatni, ha a motor gyártója kifejezetten nem
tiltja meg ennek a lehetőségét, viszont két számmal nagyobbat már nem szabad
kockáztatni (a fentebbi példánál maradva 160-ról semmiképp ne váltsunk fel 180
milliméteres méretre).
Egyrészt fennáll annak a veszélye, hogy a nagyobb méret már túlságosan ráfeszül
a kisebb mérethez tervezett felnire, másrészt a közlekedés során annyira
megváltozhat a motorkerékpár viselkedése, hogy a kanyarodás, sőt már az egyenes
futás sem lesz eléggé megbízhatóan kivitelezhető, aminek következmény már
komoly veszélyekkel járhat. Tehát a tanács egyértelműen az, hogy a legjobb, ha
maradunk a motorhoz meghatározott eredeti méretnél, vagy maximum csak egy
mérettel nagyobb hátsó gumiabroncsot tegyünk fel a hátsó kerekekre.
- Másik sűrű előforduló kérdés, hogy a gumiabroncsok
felületének sérülése esetén, amely a legtöbb esetben valamilyen nagyságú vágás,
szabad e továbbra is használni, annak tekintetében, hogy a sérülésnél például
látszik e szövet vagy sem?
- Nos, bármilyen sérülés van a motor gumiabroncsai,
akár látszik e a szövet, akár nem, mindenképpen látni e kell egy gumis
szakembernek, hogy 100 százalék biztosan eldönthető legyen, hogy lehet e
továbbra is használni, vagy esetleg még javítható a sérül gumiabroncs, vagy
rosszabb esetben már semmiképpen nem használható tovább a biztonsági kockázatok
miatt.
Ha vágást találunk a valamelyik gumi felületén, a lehető legjobb, ha gumis
szakemberrel tanácskozzuk meg a teendőket ezzel kapcsolatban, ne hallgassunk
olyan tanácsokra, hogy ha a szövete még nem látni a vágásnál, akkor a
gumiabronccsal nyugodtan közlekedhetünk továbbra is.
- Több kérdés is szokott érkezni a gumik cseréjével
kapcsolatban, például egy Kawasaki tulajdonos az eddig használt elkopott Pirelli abroncsok helyett Michelin abroncsokra szeretne váltani, de a motorjára való
méretben csak a hátsó kerekre talál pontos méretet, az elsőre nem. Hosszabb
utánajárás után az is kiderült, hogy a Michelin már nem is tervezi az adott
első kerék méretben való gyártást a választott típusból. A kérdés tehát az
lenne, hogy válasszon más márkát az adott motortulajdonos, vagy vegye meg a
hátsó kerékre való méretet, előre pedig válasszon más márkák termékei közül?
- A válasz szerint jobb megoldás lenne akár már használt Pirelli abroncsokat megvásárolni újra, mint keverni az első és hátsó kerekeken lévő gumiabroncsokat. Természetesen nagyon jó gumikat gyárt a Michelin, de a Pirelli sem kisebb név a piacon, tehát adott a választás.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.