0

Motorgumi kereső

Szélesség: Magasság: Átmérő:
Gumi méret
Gumi méret
Márka: Kategória:

Páros gumi kereső

Kategória:
Első méret: Hátsó méret:

Egyre gyakrabban érintettek a motorosok

Százak esnek motorbaleset áldozatául Magyarországon minden évben. A sérülések legtöbbször súlyosak, de a balesetet elszenvedők gyakran bele is halnak sérülésikbe.

Százak esnek motorbaleset áldozatául Magyarországon minden évben. A sérülések legtöbbször súlyosak, de a balesetet elszenvedők gyakran bele is halnak sérüléseikbe. A rendőrség nyilatkozata alapján a közúti balesetekben egyre gyakrabban érintettek a motorosok.

A motorozás sokak számára egyet jelent a szabadsággal, a teljes felszabadultság érzetével. Nem meglepő, hogy világszerte egyre elterjedtebb ennek a járműnek a használata. E divat fellendülésének elkerülhetetlen következménye, hogy nő a közúti balesetek száma.

Magyarországon a motorkerékpáros közlekedés biztonsága az elmúlt időben kedvezőtlenül alakult. Az egyre gyakoribb balesetek előfordulását többek között a motorkerékpárok számbeli növekedése is okozza. A közhiedelemmel ellentétben, miszerint a legtöbb baleset kanyarban vagy kereszteződésben történik, a felmérések kimutatták, hogy a legnagyobb az egyenes útszakaszon bekövetkező balesetek száma. Csak ezután következnek az útkereszteződésekben történő ütközések, valamint – sereghajtókként – a kanyarbalesetek.

Nem csak a kanyarban

A motoros balesetek túlnyomó része egyenesben következik be. Szám szerint 382 ilyen balesetről tudósítanak, amelyek az ország 48 útjából 45-öt érintettek. A legtöbb ütközést az azonos irányba haladó motorosok okozták. Ezt követi az egyenesen haladók és kanyarodók összeütközése, a megcsúszás, farolás és a felborulás. A legkisebb számban előforduló balesetet az álló járműnek csapódó motorosok okozzák.

Nem ritka az útkereszteződésekben előforduló baleset sem. A 2013-as felmérések 244 útkereszteződésekben előforduló balesetet jegyeznek. Ezek a balesetek az ország 33 útját érintették, és túlnyomó részben lakott területen belül következtek be. Az ütközések nyolcvan százalékát az egymás útját keresztezők, valamint az egyenesen haladó és kanyarodó járművek összeütközése okozza. Legritkábbak a vasúti átjáróban történő balesetek, az álló járműnek ütközők, valamint a gyalogosokat elgázolók.

A kanyarban, kanyarkombinációban bekövetkező balesetek nagyrészt lakott területeken kívül fordulnak elő, és több mint hatvan százalékukat a pályaelhagyás okozza. Tavaly 187 ilyen balesetet rögzítettek.

Figyelembe kell azt is vennünk, hogy az egy útra eső balesetek száma mekkora útszakaszon következik be. Így például a 6. főút megközelítőleg 250 kilométeres szakaszán 31 baleset volt 2013-ban. Ezzel szemben a 82. számú, Veszprém – Győr másodrendű főúton 74 kilométeren 27 ütközést számoltak.

Baleseti csomópontok

A motorkerékpáros balesetek legfőbb okait a nem megfelelő magatartásban, azaz az emberi tényezőben kell keresni. Nem ritka a halálos kimenetelű motoros balesetek előfordulása. Meglepő módon azonban a halálútként nyilvántartott utak egy része nem is szerepel a motoros balesetek helyszíneinek listáján. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a lakott területen kívül eső, egy kilométeren legalább négy balestet számláló útszakaszt gócpontnak nevezi. Ez azonban a motoros baleseteknél hiányosan tükrözi a valóságot, így erre az adatra cikkünkben nem hivatkozunk. A világosabb átláthatóság érdekében a városi üzemeltetésű utakról sem beszélünk. Csupán azokat az útszakaszokat tűntetjük itt fel, amelyen legalább nyolc, vagy annál több baleset fordult elő.

A halálos kimenetelű baleseteket számba véve az 51-es, másodrendű főút számít Magyarország legveszélyesebb közútjának. Ezen az úton 11 súlyos és 14 könnyű kimenetelű baleset történt.

Az ütközések leggyakrabban a budapesti városhatár és Baja között történtek. Ezen az útszakaszon nagy a teherautós forgalom, ami sorokat, dugókat okozhat. A sofőrök gyakran türelmetlenné válnak, és hajmeresztő előzéseket hajtanak végre. Mivel az 51. számú főút több települést is érint, nem meglepő, hogy a balesetek fele lakott területen belül következett be.

A könnyű sérüléssel végződő balesetek legtöbbje a 6. és 7. számú főúton történt. Ennek ellenére nem állíthatjuk, hogy ezek az utak veszélytelenek lennének, csupán csak arról van szó, hogy a felméréskor a nagy számok törvénye volt a meghatározó.

A 6. és 7. főutak elsőrendű főútnak számítanak, hisz a fővárost kötik össze az országhatárral. A 7. számú főúton 57 balesetet jegyeztek. Ez a főút érinti a Balaton déli partját és ez az a szakasz, ahol a balesetek egyharmada történt. A 6. számú főúton, amely több várost is érint, többnyire lakott területen kívülre eső baleseteket rögzítettek.

Annak alapján, hogy hol a legkevesebb a baleset, amely könnyű kimenetelű, a legveszélytelenebb útnak a 2506. számú és a 6505. számú utak számítanak. Az ezeken az összekötő utakon történő balesetek legtöbbjét pályaelhagyás okozza.

Az autópályákon történő balesetek gyakran halálos kimenetűek. A legveszélyesebbnek az M7-es számít; itt 14 baleset történt 2013-ban. Második és harmadik az M5-ös és az M1-es, ahol összesen 20 balesetet jegyeztek az elmúlt évben. Az autópályán előforduló motoros balesetek gyakori okai a megcsúszás, felborulás, ütközés és pályaelhagyás.

http://totalbike.hu/magazin/2013/05/05/melyek_a_halalos_utszakaszok/

A termék jelenleg nincs készleten.


Kérjük adja meg adatait és hamarosan értesítjük a várható szállítási időről.







Köszönjük!

Üzenetét megkaptuk.

Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.


Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.