0
Egy motor műszaki állapota alapvetően meghatározó abban az esetben, ha a biztonság kérdéskörét vizsgáljuk. Ha a gumi sérült vagy kopott, a motor tapadása lecsökken, ezáltal könnyebben bekövetkezhetnek a balesetek és a kicsúszások. Éppen ezért fontos mindig ellenőrizni a gumik állapotát, ezen felül pedig minden esetben csak a legjobb minőségre koncentrálni a vásárláskor. Hogy valóban csak a legjobb minőség lehet a mérvadó minden esetben? Ezt kategorikusan ugyan nem lehetne kijelenteni, de az biztos, hogy a motorgumi kiválasztásánál érdemes mindig a jobb minőség mellett dönteni, hiszen nem feltétlenül kapnak díjakat és szereznek neveket a nagyobb gyártók. Az általános tapasztalatok alapján ugyanis a gyengébb minőségű gumik esetében sokkal gyakrabban lehet találkozni a futófelület megmagyarázhatatlan viselkedésével, ezáltal nem csak a sérülések veszélye nagyobb, hanem a kopás és az öregedés is. Természetesen a jó márka önmagában még nem elég a nagy biztonság eléréshez, hiszen minőségének megőrzéséhez elengedhetetlenül fontos a megfelelő tárolás, valamint az is, hogy mindig a megfelelő keréknyomással használjuk, hiszen amennyiben nem így teszünk, még a legjobb gumik is veszíthetnek tapadásukból.
Sokan felteszik a kérdést, hogy mennyire fontos a biztonság tekintetében a gumi ápolása? Nem lehet elégszer megismételni, hogy a keréknyomás rendszeres ellenőrzése elengedhetetlen, de különösebb ápolást természetesen a motorgumik sem igényelnek. Noha költhetünk drága gumiápoló szerekre, de ezek többnyire csak hangzatos kiegészítők, a kopást vagy az elhasználódást nagymértékben nem befolyásolják. Sokkal fontosabb az ápolás tekintetében a megelőzés, ezáltal a keréknyomás mellett érdemes ügyelni arra, hogy a gumikat védjük a hőtől, a napfénytől, és amennyiben télen sem mondunk le a motorozásról, akkor a sós hólé eltávolításáról mindig gondoskodni kell. Hogy mennyire káros a motor gumijára a télen jellemző sós lé és latyak? Összességében nagyon, sőt mi több, ez a káros anyag nem csak a gumikra gyakorol káros hatást, hanem a fényezést, a fékeket és az elektromos csatlakozókat is erőteljesen rongálja. A sót ugyanis egyfajta maró hatást vált ki a gumifelületen – akárcsak például cipőnkön –, ami hozzájárul a gyakran láthatatlan sérülésekhez, az anyag elöregedéséhez, a kopás fokozásához és így tovább. A sót tehát minden esetben, minden használat után le kell mosni az autógumikénál lényegesen érzékenyebb motorgumikról.
Természetesen nem csak az alacsony, hanem a túl magas nyomás is káros lehet a motorgumik szempontjából, ha a biztonság a fő szempontunk. A gumikat ugyanis mindig olyan mértékben kell felpumpálni, ahogyan azt a gyártó előre meghatározta, ezáltal nem célszerű ennél nagyobb nyomást választani, mert azzal már biztonságunkat veszélyeztetjük. Természetesen minimális eltérések lehetnek, de nagyobb mértékű változás nem, hiszen akárcsak a túl lapos gumi, a nagyobb guminyomású abroncs is rontja a tapadást, ezáltal sokkal balesetveszélyesebbé válik a közlekedés. Alaposan megoszlanak a vélemények a motorgumik esetében használatos felnicsíkokról. Ez elsődlegesen egy olcsó dizájnelem, ami esztétikai szerepet tölt be, ugyanakkor tény és való, hogy a biztonság szempontjából sem hátrányos – főként azoknak, akik éjszaka is szeretnek motorozni. A felnicsík ugyanis fényvisszaverő tulajdonságokkal rendelkezik, és a nagyobb matricákkal ellentétben ízléses, motorunk festéséhez illeszkedő dizájnt is választhatunk belőle.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.