0
Bizonyára minden
robogótulajdonos szembesült már kisebb-nagyobb gondokkal kétkerekűjével
kapcsolatban, melyekre nem mindig tudta a megoldást. Az alábbiakban
összegyűjtöttünk néhány kérdést és választ gyakori robogós problémákra.
1. Lámpagondok: gyakran megtörténik, hogy a
robogókon kialszik a lámpa, vagy nem ég olyan fényerővel, amilyennel kellene.
Ilyenkor vagy az izzók hibásodtak meg, használódtak el, vagy pedig a
vezetékeket, foglalatokat kell átnézni, mert több mint valószínű, hogy
testzárlat van.
2. Nem húz a robogó: az is gyakori probléma
lehet, hogy a robogónak teljes gázt adunk, mégis csak nagyon gyengén indul el.
Ilyenkor a variátort, a karburátort és a kuplungot ellenőrizzük, hogy minden
rendben van-e velük, mert az esetek nagy többségében ezek miatt nem húz
megfelelően a robogó.
3. Milyen motort válasszunk 50 köbcenti
alatt, ha azt akarjuk, hogy nyomatékos legyen? Az emberek gyakran választanak
olyan robogókat, melyeket még vezethetnek B kategóriás jogosítvánnyal, hogy ne
kelljen még egy vizsgát letenniük külön a nagytestű motorokra. Ha egy olyan
robogót szeretnénk, melyet vezethetünk ezzel a hajtásival, de ereje is van,
mindenképpen kétüteműeket vagy négyüteműeket válasszunk, mert ezek rendelkeznek
a legnagyobb erővel (ezek közül is inkább a sportrobogók). Egy Aprilia vagy
Kymco Agiliti nagyon jó választás lehet, de semmiképp se vegyünk olcsó, kínai
motorokat, mert ezekre nagyon könnyen ráfázhatunk.
4. Elvesztett fordulat nagyobb sebességnél:
az is a gyakori problémák listáját gyarapítja robogók esetében, hogy 50-55 km
felett elvesztik a fordulatszámukat, úgy viselkednek, mintha nem kapnának
egyáltalán gázt, majd rövid idő elteltével ismét visszatérnek a normális
működésbe. Ennek legvalószínűbb oka, hogy a jármű kevés üzemanyagot kap. Mindenképp
vigyük ilyenkor szerelőhöz, mert ha tovább erőltetjük, nagy esély van rá, hogy
besül a motor. Ha nincs lehetőségünk az azonnali szerelő látogatásra, csak
maximum 40-45-ös sebességgel haladjunk vele. Ilyen esetben érdemes a
karburátort is ellenőrizni, mert az is lehet a probléma kiváltója.
5. Bemelegedve a robogó nem gyorsul eléggé:
robogónk hideg állapotban könnyen elindul, de például egy 50-60 kilométeres
szakasz levezetése után alig akar elindulni? Ez a probléma általában a robogó
gyűrűjében, hengerében vagy dugattyújában vár megoldásra. Ezek ugyanis amikor
felmelegszenek, elkezdenek kitágulni, s ha nem megfelelő a méretük, szorulni
kezdenek.
6. Dual fékrendszeres robogók: a dual
fékrendszer biztonságosabb, mint a hagyományos, mivel amikor fékezés alkalmával
húzzuk az első féket, ezzel egy időben a hátsó is elkezd fogni. Ha robogót
vásárolnánk, és azt szeretnénk, hogy ez biztonságos is legyen, ilyen
fékrendszerűt válasszunk.
7. A legjobb 50 köbcentis robogók:
természetesen erről mindenkinek más a
véleménye, hiszen mindenkinek mást jelent a jó. Vannak azonban olyan
vélemények, melyek legtöbbje egyhangúan jó robogóknak kiált ki egy-egy motort.
Nagyon sokan dicsérik például a Keeway Matrixot vagy Hurricanet, a Malaguti
f12-t, az Aprilia Scarabeo-t, Yamaha Neos-t, Honda Vocal-t vagy a Gilera
Runnert-t. Ezek a motorok jól bejáratottak, sokan használják, és nemigen
panaszkodnak rájuk.
8. Beszorult gyertya: ha ki szeretnénk
szedni a hengerből a gyertyát, de ez semmiképp nem sikerül, mert nagyon
beszorult, tegyünk rá gyertyakulcsot, és azzal kezdjük el ütögetni a végén,
mert ennek hatására könnyedén meglazulhat. Ha ez nem válik be, töltsünk a
gyertya mellé egy kis gázolajat vagy egyéb oldószert, és hagyjuk hatni legalább
egy éjszakát rajta, majd ezután próbáljuk meg ütögetni.
9. Leáll a robogó nagyobb sebességnél – ez
is gyakran előfordul robogóknál. Megyünk vele egy bizonyos sebességgel, majd
egyszer csak leáll, mintha elfogyott volna a benzin, s következő gázolásnál
ismét normálisan halad tovább. Ebben az esetben először a karburátort
ellenőrizzük, hogy folyik-e bele a benzin rendesen. Az is lehet, hogy
túlságosan elszennyeződött, és egy alapos takarításra szorulna, de előfordulhat
az is, hogy rossz a tűszelep. Ha utóbbi a probléma, inkább forduljunk szerelőhöz,
mert a beállítás meglehetősen nehéz: az se jó ha túl könnyen rugózik, de az se,
ha túl nehezen.
10. Esőben megáll a robogó: ha a robogó esős
időben megy, de leállítva nem gyullad be újra, több mint valószínű, hogy
valamilyen elektromos berendezés ázik be, s ez nem engedi elindulni a járművet.
Ilyenkor végig kell nézni a motor elektronikáját az akkumulátortól a gyertyáig,
és minden kis rést alaposan leszigetelni, megkeresni a szakadásokat, és ezeket
is betömni, szükség esetén pedig kábelsarut cserélni. A probléma az is lehet,
hogy a légszűrőn keresztül jut be a víz a karburátorba – ezt is érdemes ilyen
esetekben ellenőrizni.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kereses.php?keres=e+robog%F3&kategoria=14
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.