0
Az alábbiakban egy részletes összefoglalás olvasható arról, hogyan tároljuk a motorkerékpárunkat télen, hogy tavasszal újra a legjobb minőségben vehessük újra elő.
1. Tisztítsuk
meg a motort, és ápoltan tegyük el télre. Rendkívül jó megoldás ha még a fagyok
beköszönte előtt lemossuk és letakarítjuk, alaposan a rejtett helyekről is
kitisztítva az odakerült homokot, piszkot. Célszerű, h a lemosás és
nagytakarítás után beindítjuk egészen addig, míg üzem-meleggé nem válik a
motor. Ha tiszta az idő és a környező utak, akkor a legjobban úgy szárad a
motorkerékpár, ha a menetszélben teszünk vele egy kisebb utat. Miután a motor
teljesen megszáradt, következik a szükséges alkatrészek kenőanyaggal való
megkenése.
2. Magát a
tárolást legcélszerűbb, ha fedett és fűtött helyen oldjuk meg. Ha a fűtés nem
megoldható, már a hideg és fedett megoldás is jobb, mint a fedetlen, ha
rákényszerülünk a kinti teleltetésre, legalább annyit tegyünk meg, hogy
alaposan letakarva hagyjuk kint a motort. A kültéri letakarásnak van egy
kellemetlen hátránya, mégpedig az, hogy a az alulról nem teljesen zárt ponyva
alól sajnos bejut a téli páradús levegő, emiatt a motoron folyamatosan
páralecsapódás történhet ami nem túl szerencsés, már csak az elektromos rendszerek
miatt se. Így talán az a legjobb letakarás, ha megoldott a levegő folyamatos
áramlása motorkerékpár körül.
3. Mivel a
motorkerékpárt hónapokon keresztül nem fogjuk megmozdítani se, felmerül a
kérdés, hogy pusztán a talajon helyezzük el, vagy jobb lenne valamilyen
motortartó bakon? A gumiabroncsoknak abszolút
nem tesz jót, ha azokon állítva tároljuk a motort, így jobb, ha két
tehermentesítő bakot beszerzünk erre a célra. Így nemcsak a gumik, hanem a rúgók
is megfelelően tehermentesítve lesznek a hosszú hónapok alatt. Ha ez nem
megoldható, célszerű havonként odébb tolni a gépet, vagy elforgatni pár centit
a kerekeket.
4. Az
akkumulátor a gépünk egyik meglehetősen érzékeny része, a hideg erősen igénybe
veszi, kapacitását csökkenti. Legjobb megoldás, ha kiszereljük, és a lakás egy
melegebb pontján teleltetjük az akksit, és ma már vannak olyan csepptöltők is,
amelyek az akkumulátor feszültségét folyamatosan szinten tartják. Az egy
kevésbé jó megoldás, ha a motort teljesen feltöltött állapotában tesszük el
télre, és ezután havonta egyszer fél órára majd beindítjuk a motort. Az
akkumulátorokat egyébként nem érdemes 3 és 5 évnél tovább használni, mert ezen
idő után már nem megbízható a működése.
5. A
motorkerékpárt mindig tele tankkal rajuk el télére. Egyrészt a tank belső fala
így lesz legjobban megvédve a lerakódások ellen, másrészt tavasszal már
indulhatunk is az első kirándulásunkra.
6. Ha a motorkerékpárunk nem léghűtéses rendszerű, akkor a hűtőrendszerben lévő hűtőfolyadék fagyáspontját is ellenőrizzük, ellenőriztessük le. Ezt bármely szervizben, de a benzinkutakon is meg tudják csinálni. Ha már nem elég a fagyáspontja a hűtőfolyadéknak, akkor a költséges károkat okozhat a motorban, tehát az ellenőrzést nem szabad kihagyni.
További hasznos cikkeket itt olvashat.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.