0

Motorgumi kereső

Szélesség: Magasság: Átmérő:
Gumi méret
Gumi méret
Márka: Kategória:

Páros gumi kereső

Kategória:
Első méret: Hátsó méret:

A motorkerékpárok helyes téli tárolása

Az alábbiakban egy részletes összefoglalás olvasható arról, hogyan tároljuk a motorkerékpárunkat télen, hogy tavasszal újra a legjobb minőségben vehessük újra elő.

Az alábbiakban egy részletes összefoglalás olvasható arról, hogyan tároljuk a motorkerékpárunkat télen, hogy tavasszal újra a legjobb minőségben vehessük újra elő.

1. Tisztítsuk meg a motort, és ápoltan tegyük el télre. Rendkívül jó megoldás ha még a fagyok beköszönte előtt lemossuk és letakarítjuk, alaposan a rejtett helyekről is kitisztítva az odakerült homokot, piszkot. Célszerű, h a lemosás és nagytakarítás után beindítjuk egészen addig, míg üzem-meleggé nem válik a motor. Ha tiszta az idő és a környező utak, akkor a legjobban úgy szárad a motorkerékpár, ha a menetszélben teszünk vele egy kisebb utat. Miután a motor teljesen megszáradt, következik a szükséges alkatrészek kenőanyaggal való megkenése.

2. Magát a tárolást legcélszerűbb, ha fedett és fűtött helyen oldjuk meg. Ha a fűtés nem megoldható, már a hideg és fedett megoldás is jobb, mint a fedetlen, ha rákényszerülünk a kinti teleltetésre, legalább annyit tegyünk meg, hogy alaposan letakarva hagyjuk kint a motort. A kültéri letakarásnak van egy kellemetlen hátránya, mégpedig az, hogy a az alulról nem teljesen zárt ponyva alól sajnos bejut a téli páradús levegő, emiatt a motoron folyamatosan páralecsapódás történhet ami nem túl szerencsés, már csak az elektromos rendszerek miatt se. Így talán az a legjobb letakarás, ha megoldott a levegő folyamatos áramlása motorkerékpár körül.

3. Mivel a motorkerékpárt hónapokon keresztül nem fogjuk megmozdítani se, felmerül a kérdés, hogy pusztán a talajon helyezzük el, vagy jobb lenne valamilyen motortartó bakon? A gumiabroncsoknak abszolút nem tesz jót, ha azokon állítva tároljuk a motort, így jobb, ha két tehermentesítő bakot beszerzünk erre a célra. Így nemcsak a gumik, hanem a rúgók is megfelelően tehermentesítve lesznek a hosszú hónapok alatt. Ha ez nem megoldható, célszerű havonként odébb tolni a gépet, vagy elforgatni pár centit a kerekeket.

4. Az akkumulátor a gépünk egyik meglehetősen érzékeny része, a hideg erősen igénybe veszi, kapacitását csökkenti. Legjobb megoldás, ha kiszereljük, és a lakás egy melegebb pontján teleltetjük az akksit, és ma már vannak olyan csepptöltők is, amelyek az akkumulátor feszültségét folyamatosan szinten tartják. Az egy kevésbé jó megoldás, ha a motort teljesen feltöltött állapotában tesszük el télre, és ezután havonta egyszer fél órára majd beindítjuk a motort. Az akkumulátorokat egyébként nem érdemes 3 és 5 évnél tovább használni, mert ezen idő után már nem megbízható a működése.

5. A motorkerékpárt mindig tele tankkal rajuk el télére. Egyrészt a tank belső fala így lesz legjobban megvédve a lerakódások ellen, másrészt tavasszal már indulhatunk is az első kirándulásunkra.

6. Ha a motorkerékpárunk nem léghűtéses rendszerű, akkor a hűtőrendszerben lévő hűtőfolyadék fagyáspontját is ellenőrizzük, ellenőriztessük le. Ezt bármely szervizben, de a benzinkutakon is meg tudják csinálni. Ha már nem elég a fagyáspontja a hűtőfolyadéknak, akkor a költséges károkat okozhat a motorban, tehát az ellenőrzést nem szabad kihagyni.

További hasznos cikkeket itt olvashat.

A termék jelenleg nincs készleten.


Kérjük adja meg adatait és hamarosan értesítjük a várható szállítási időről.







Köszönjük!

Üzenetét megkaptuk.

Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.


Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.