0
A jelenlegi
motorgumiknak megfelelően kell alkalmazkodniuk a napjainkban kapható motorok
széles választékához és stílusbeli különbségeihez, így egyértelmű, hogy a
motorgumi gyártók minden egyes stílushoz külön abroncsot fejlesztenek ki, és az
sem ritka, hogy egy adott motorkerékpárhoz készítenek abroncsot.
A különböző
változatokban nem is a szövetszerkezetet változtatják igazán, hanem a
felhasznált gumikeveréket, illetőleg a gumi a mintázatát.
Egy adott
gumikeverékhez számtalan anyagot használhatnak fel a tervezők, és az ideális
keverék megtalálása nem kis időt vesz igénybe, és rendkívül költséges. A
számítógépes szimuláció ugyan megkönnyíti a mérnökök munkáját, viszont a
fizikai tesztelést soha nem lehet kihagyni. Egy olcsó guminál olcsó gumi főként
azért olcsó, mert kihagyják a költséges kísérleti és tesztelési fázist.
A keverékeke
alapanyag természetes alapú és mesterséges alapú gumi, másik fontos alkotórész
a szilika adalék, mely a tapadást és a rugalmasságot javítja, téli gumik
keverékéhez nagyobb arányban adagolják. Ehhez keverik még hozzá a körülbelül
félszáz -féle korompehely valamelyikét egy bizonyos százalékban, hogy az egyéb
alkotóelemek jobban összetartsanak. Az élettartam hosszabbítására általában egy
silan nevű adalékot is belekevernek.
A régi
gumiknál megszokott volt, hogy minél jobban tapadnak, annál hamarabb el sin
kopnak, ma már ez nem biztos, hogy igaz. Nagyot fejlődött az utóbbi években a
gumiipar, és az újabb fejlesztéseknek és gyártási folyamatoknak köszönhetően
egy re jobban sikerül kiküszöbölni ezt az ellentétet.
A nevesebb
gyártók ma már olyan motorgumikat is gyártanak, ahol egyetlen adott abroncs
anyagán belül több gumikeveréket is alkalmaznak. Például a motorgumi
futófelületének szélein puhább és rugalmasabb anyagot alkalmaznak a minél jobb
kanyarstabilitás érdekében, a futófelület közepén pedig keményebbet a hosszabb
futásteljesítmény miatt. Más gyártók a szövetszerkezet változtatásával
próbálják elérni ugyanezt a hatást.
A küllőkkel
szerelt felnikhez még mindig a tömlős abroncsok a legjobb megoldások, hiszen a
ráf és a küllők találkozásánál a levegő könnyen megszökhetne.
Ettől függetlenül a mai motorok többsége már tömlő nélküli abroncsokon fut, ezek lézáró peremmel vannak ellátva, és az oldalfaluk is merevebb a tömlős gumikhoz mérve. A nagy teljesítményű motorokhoz tömlős gumikat nem is lehetne alkalmazni, ugyanis a nagy hőtermelődést a belső tömlő huzamosan nem viselné el. Az ilyen abroncsokat házilagosan nem ajánlott felszerelni.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.