0

Motorgumi kereső

Szélesség: Magasság: Átmérő:
Gumi méret
Gumi méret
Márka: Kategória:

Páros gumi kereső

Kategória:
Első méret: Hátsó méret:

A motorgumik alapanyagai és felépítése

A jelenlegi motorgumiknak megfelelően kell alkalmazkodniuk a napjainkban kapható motorok széles választékához és stílusbeli különbségeihez, így egyértelmű, hogy a motorgumi gyártók minden egyes stílushoz külön abroncsot fejlesztenek ki...

A jelenlegi motorgumiknak megfelelően kell alkalmazkodniuk a napjainkban kapható motorok széles választékához és stílusbeli különbségeihez, így egyértelmű, hogy a motorgumi gyártók minden egyes stílushoz külön abroncsot fejlesztenek ki, és az sem ritka, hogy egy adott motorkerékpárhoz készítenek abroncsot.

A különböző változatokban nem is a szövetszerkezetet változtatják igazán, hanem a felhasznált gumikeveréket, illetőleg a gumi a mintázatát.

Egy adott gumikeverékhez számtalan anyagot használhatnak fel a tervezők, és az ideális keverék megtalálása nem kis időt vesz igénybe, és rendkívül költséges. A számítógépes szimuláció ugyan megkönnyíti a mérnökök munkáját, viszont a fizikai tesztelést soha nem lehet kihagyni. Egy olcsó guminál olcsó gumi főként azért olcsó, mert kihagyják a költséges kísérleti és tesztelési fázist.

A keverékeke alapanyag természetes alapú és mesterséges alapú gumi, másik fontos alkotórész a szilika adalék, mely a tapadást és a rugalmasságot javítja, téli gumik keverékéhez nagyobb arányban adagolják. Ehhez keverik még hozzá a körülbelül félszáz -féle korompehely valamelyikét egy bizonyos százalékban, hogy az egyéb alkotóelemek jobban összetartsanak. Az élettartam hosszabbítására általában egy silan nevű adalékot is belekevernek.

A régi gumiknál megszokott volt, hogy minél jobban tapadnak, annál hamarabb el sin kopnak, ma már ez nem biztos, hogy igaz. Nagyot fejlődött az utóbbi években a gumiipar, és az újabb fejlesztéseknek és gyártási folyamatoknak köszönhetően egy re jobban sikerül kiküszöbölni ezt az ellentétet.

A nevesebb gyártók ma már olyan motorgumikat is gyártanak, ahol egyetlen adott abroncs anyagán belül több gumikeveréket is alkalmaznak. Például a motorgumi futófelületének szélein puhább és rugalmasabb anyagot alkalmaznak a minél jobb kanyarstabilitás érdekében, a futófelület közepén pedig keményebbet a hosszabb futásteljesítmény miatt. Más gyártók a szövetszerkezet változtatásával próbálják elérni ugyanezt a hatást.

A küllőkkel szerelt felnikhez még mindig a tömlős abroncsok a legjobb megoldások, hiszen a ráf és a küllők találkozásánál a levegő könnyen megszökhetne.

Ettől függetlenül a mai motorok többsége már tömlő nélküli abroncsokon fut, ezek lézáró peremmel vannak ellátva, és az oldalfaluk is merevebb a tömlős gumikhoz mérve. A nagy teljesítményű motorokhoz tömlős gumikat nem is lehetne alkalmazni, ugyanis a nagy hőtermelődést a belső tömlő huzamosan nem viselné el. Az ilyen abroncsokat házilagosan nem ajánlott felszerelni.
A termék jelenleg nincs készleten.


Kérjük adja meg adatait és hamarosan értesítjük a várható szállítási időről.







Köszönjük!

Üzenetét megkaptuk.

Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.


Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.