0
A 18-as motorgumi igen népszerű hazánkban is, és szerencsére ma már rengeteg gyártó van jelen a piacon akik minőségi, biztonságos gumiabroncsokat dobtak a piacra. A belépő árszintű budget kategóriás motorgumik mellett széles a skála a közép árkategóriában is és az ínyencek a prémium kategóriában is bőségesen tudnak szemezgetni. Sokan ugyanis nem szeretika legolcsóbb termékeket, hiszen az olcsóság sokszor a minőség rovására megy. Persze meg lehet találni az ideális ár-érték arányú 18-as motorgumit is ha tudjuk hol kell keresni.
Ne csüggedj akkor sem ha esetleg még soha nem hallottál a slick motorgumikról, ez nem a szegénységi bizonyítványod, egyszerűen csak még nem volt vele dolgod. A slick motorgumi ugyani az első hallásra márkanévnek csengő hangzás mögött egészen mást rejt. Sokan, akik először találkoznak ezzel a kifejezéssel, úgy keresnek rá az interneten vagy érdeklődnek a szaküzletben, mintha a „slick” egy gyártó lenne vagy egy ismert márkanév, azonban erről szó sincsen. Ezt felfoghatjuk gyakorlatilag egy gumiabroncs típusnak vagy motorgumi kategóriának is.
A motorosok legtöbbje ügyel a biztonságra és rendszeresen viszi szervizbe kedvenc vasparipáját, hogy ellenőrizzék rajta az alkatrészeket, a beállításokat és hogy a motorgumi tesztet is elvégezzék rajta. Fontos ugyanis, hogy a gumik jó állapotban legyenek, főleg akkor ha erős terhelésnek vannak kitéve. A nagy terhelés azonban nem mindig csak a sportmotorok gumiabroncsait éri, hanem a túrázókét is. Ráadásul a terepviszonyok, az időjárás és a súly is amely rá nehezül.
Mielőtt ráülnénk a motorunkra, van néhány dolog amiről érdemes tudni a motorgumik kapcsán, és ezek közül is az egyik legfontosabb a motorgumi súlyindexe. Talán apróságnak tűnik, ám életmentő is lehet, akárcsak a gumik nyomása vagy éppen a motorgumik profilmélysége. Egy motorgumi ugyanis úgy tud 100%-ot nyújtani, ha minden értéke ideális. Persze ezt nehéz elérni a folytonosan változó hőmérséklettől, az útviszonyoktól és a terhelésétől függően, hiszen ezek állandóan változnak.
Azt minden kezdő és profi motoros tudja, hogy van néhány dolog amire különösen oda kell figyelni, ha meglovagoljuk szeretett, kétkerekű vasparipánkat, többek között ilyen a motorgumi nyomása, a motorgumi súlyindexe és a motorgumi profilmélysége is. Noha legtöbb laikus csak annyit lát a motorosokból, hogy száguldoznak és a biztonságuk érdekében bukósisakot húznak a fejükre, egy önmagára valamit is adó motoros ennél sokkal több dologgal is tisztában van.
Gyakran keresnek rá kezdők és profi motorozók is arra, hogy milyen az ideális motorgumi nyomás, hiszen akárcsak egy személygépjárműnél vagy kisteherautónál, esetleg egy pótkocsinál vagy tömegközlekedésre használt járműnél, itt is több területen segíthet ha megfelelő mennyiségű levegővel van a gumink megtöltve. Bár manapság már rengeteg típusú, méretű és bordázatú motorgumi kapható az üzletekben és online is, a motorguminyomás meghatározása annyira azért nem komplex feladat, hogy eltévednénk a végeláthatatlan gumi között.
A motorozás szerelmeseit nem csak az üzemanyag árak és a motoros túrák érdeklik, hanem szeretik karbantartani a vasparipájukat is, ezért pedig olyan dolgokra is figyelnek mint a motorgumik nyomása, a motorgumi profilmélysége és persze a motorgumi mérete. Merthogy nem mindegy milyen motorgumira bízzuk az életünket nagy sebesség mellett, két keréken. Ahhoz, hogy biztonságban lehessünk, rendkívül fontos, hogy jó minőségű gumiabroncsot válasszunk, a megfelelő méretben.
A sokak által csupán motorgumi centirozásnak nevezett tevékenység hivatalos neve valójában motorgumi centrírozás és akárcsak a pontos kifejezését, annak fontosságát sem mindenki tudja pontosan. Bár a személygépjármű tulajdonosok már minden bizonnyal találkoztak ezzel a fogalommal, hiszen nem csak a motorkerekeket kell időről időre centrírozni, hanem az autógumikat is. De pontosan mit is takar ez a tevékenység és kik tudják elvégezni megfelelően? Vajon otthon mi magunk is meg tudjuk ezt csinálni vagy ha nem, akkor milyen díjon érhető el ez a szolgáltatás manapság?
Nem véletlen, hogy az olyan ismert márkanevek mellett, mint a Pirelli, a Continental vagy a Michelin, a Bridestone motorgumi is egyre népszerűbbé válik Magyarországon is. Ráadásul elkönyvelhetjük, hogy új trend hódít hazánkban is, hiszen egyre többen vásárolnak online is motorkerékpárjukhoz különböző alkatrészeket, kiegészítőket és motorgumit is. Nincsen ez másképpen e, egyre népszerűbb gumimárkával sem.
A kétkerekű járműkedvelők előszeretettel választják a Michelin motorgumit és ebben az írásban megpróbáljuk megfejteni ennek a titkát. Az önmagára, motorjára és a saját biztonságára valamit is adó motoros már biztosan régóta ismeri a gumiabroncsok széles skáláját, hiszen a különböző motorkerékpárokhoz rengetek típusú és minőségű gumiabroncs vásárolható meg nem csak a szakkereskedésekben, de online webáruházakból is.
Ha még nem hallottál a Kenda motorgumi márkáról, az nem feltétlenül a Te hibád. Bár tény, hogy a gumigyártó cég már 50 éve van jelen a piacon, elsősorban hírnevet a terepjáró és terepmotorok szegmensében szerezte, így nem biztos, hogy egy túramotoros vagy sportmotoros ismeri vagy használja ezt a márkát. Azonban érdemes megnézni milyen kutatásokat és fejlesztéseket végeznek, mert egy minden körülmények között ellenálló és megbízható gumiabroncsot dobtak a piacra, amellyel még biztosan fogunk találkozni a későbbiek során.
Noha motoros körökben nem meglepő, hogy léteznek Avon motorgumik, egy kezdő vagy laikus e márkanévről azonnal valamilyen MLM rendszerben működő szépségápolási rendszerre és azok kenceficéire gondolhat. Vajon van-e köze a házaló női tanácsadóknak és a sminkbemutatós előadás sorozatoknak már a motorkerékpárokhoz is vagy ez nem ugyanaz az AVON?! Meg kell nyugtatnunk minden vagány külsejű, tetovált, szakállas, bőrszerkós motorost, hogy nem kell ezentúl sem két gumivásárlás között arcpúdert vagy szempilla spirált is bedobni a kosárba, ugyanis két teljesen külön márkáról van szó.
Már nem csak élelmiszert, háztartási eszközöket, elektronikai termékeket, szépségápolási holmit vagy ruhaneműt lehet az internetről rendelni, hanem például 160/60 R17 motorgumit is. Természetesen nem csak ezt az egy méretet, hanem minden típusú motorra, minden terepre, minden vezetési stílushoz különböző méretű, mintájú és alapanyagú gumit találunk a széles választékban az egyre szaporodó motorgumi webáruházak digitális kínálatában. Érdemes tehát felkeresni a legnevesebb gumiwebshopokat.
Egy kezdő motorozó életében mindig nagy mérföldkő, amikor elmegy élete első motorgumiját megvásárolni és rájön, hogy figyelembe kell vennie a motorgumin lévő jelöléseket, és például a 150 70 R17 motorgumit kell választania a széles választék közül. Manapság ugyanis annyi a motorgumi abroncs a fizikai és digitális polcokon, mint csillag az égen. Néha még a gyakorlott motorkerék vásárlók is megrökönyödnek és megzavarodnak, hogy pontosan melyik gumit is kellene nekik választaniuk, nemhogy egy amatőr motoros.
A 130/70 R17 motorgumi egy tipikus sport túra kategóriába sorolható gumiabroncs, amelynek a kódszáma alapján 130 milliméteres szélessége van, amelyhez 70%-os oldalfalméret párosul (ez 91 milliméter).
A robogó tulajdonosok biztosan ismerik már a 130/60-13 motorgumi kifejezést, hiszen ez a méret kimondottan a számukra kínál termékeket. Szerencsére manapság már nem kell mindenáron szaküzletbe sétálnunk, hogy az ott fellelhető megannyi gumiabroncs között megtaláljuk a számunkra és kis robogónk számára tökéletes gumiabroncsot. Elég néhány kattintás és a modern gumiabroncs webáruházak kínálatának végeláthatatlan termékpalettája tárul elénk.
A Dunlop Sportmax GPR-300 egy nagy teljesítmények átvitelére tervezett radiál sport túra motorgumi olyan sport túra motorosok számára, akik soha és sehol nem szeretnének kompromisszumot kötni. A neves cég új fejlesztésű radiál alapokon nyugvó technológiája megnöveli a tapadási jellemzők mindegyikét a nedves és a száraz aszfalton egyaránt. A Dunlop méltán híres csúcstechnológiáival optimalizálták a teljes konstrukciót a még fokozottabb kezelhetőség és még nagyobb gyorsaság érdekében az akár pályás, akár utcai sport motorozáshoz.
A Continental a komolyabb, nehezebb cruisereket tartotta szem előtt, amikor a ContiTour cruiser motorgumit kezdte el tervezni. Ahogy egy német gyártóhoz illik, alaposan utánajártak, hogy a fentebb meghatározott gépek tulajdonosai milyen főbb igényeket támasztanak egy számukra ideális cruiser motorgumival szemben. Az utánajárás eredményeként arra a következtetésre jutottak, hogy a listán három főbb dolog található, a tartósság, a megfelelő tömörség jó tapadással, és a könnyű kezelhetőség. A német gyártó ezek tudatában kezdte el kifejleszteni a ContiTour motorgumit.
A Mitas nevű céget talán kevesen ismerik, ez egy cseh alapokon indult gyártó, mely már 1920-tól kezdődően foglalkozik gumiabroncsok gyártásával. Rengeteg -féle közlekedési és mezőgazdasági eszközre készítettek már gumiabroncsokat és ezzel is egyre inkább sikerült az európai piacokon helyet szerezniük maguknak. Jelenleg a Trelleborg Group céghálózatba ágyazódva készítik egyre jobb minőségű gumiabroncsaikat. A jelenlegi anyacég egyébként az egyik legnagyobb polimerek fejlesztésével foglalkozó óriáscég a világon, mely a műanyagoktól a legkülönbözőbb gumiipari termékekig mindennel foglakozik.
Azt mondják egy régi szállóige szerint, ha valaki egy igazán stílusos robogó motorgumit szeretne városi gépére szerezni, ahhoz Olaszországba kell mennie. Ma már természetesen nem szükséges azért Olaszországba menni, hogy bármilyen olasz gyártmányú robogó motorgumit megszerezhessünk magunknak.
A francia Michelin az évek során egyre jobb robogó motorgumikkal rukkolt elő, egyik jó példája ennek az S1 fantázianevű abroncs, mely rendkívül korszerű kialakítással rendelkezik, és modern dizájnjával lényegében minden robogón remekül néz ki. És ha már Michelin gumiabroncsról van szó, biztosak lehetünk-e, hogy ez a robogó motorgumi is hosszú futásteljesítménnyel bír, mindamellett kitűnő tapadást is nyújt, és ráadásul kiválóan kezelhető a legtöbb útviszony közepette? Alant reméljük, ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk.
Vannak olyan emberek, akik a nyugalmat helyezik életükben előtérbe. És vannak olyanok, akik viszont meglehetősen kalandvágyóak, akik egy kis adrenalin löketttől érzik csak úgy magukat, hogy élnek. A motorozás egyfajta szabadságot nyújt művelőjének, a vagányság jó értelemben vett aurája veszi körbe. De ne nem szabad kifelejteni annak hangsúlyozását sem, hogy a motorozás veszélyesebb a legtöbb közlekedési formánál, és ha biztonságosabban szeretnénk élvezni a szabad motorozás örömeit, akkor oda kell figyelnünk a gép helyes műszaki állapotára, és az úttal egy tenyérnyi felületen egyedül kapcsolatot tartó motorgumikra.
Az olasz Pirelli gumiabroncs gyártó neve elválaszthatatlan a robogózás világától, a robogók harmadik generációs hatalmas elterjedéséhez a II. világháború után a Vespa és a Lambretta olasz gyártók adták meg a legnagyobb lökést, és ezeket a gépeket jórészt Pirelli robogó motorgumikkal látták el. A Diablo Scooter robogó motorgumit a városi közlekedésben használt többcélú robogók számára optimalizálták, olyasformán, hogy minden időjárási körülmények között biztonságos tapadást nyújtson még a nagyobb teljesítményű robogók számára is.
A robogó motorgumikra sokan úgy gondolnak, hogy azok a nagyobb motorkerékárok kicsinyített változatai, de ez egyáltalán nincs így. A robogók saját járműkategóriát képviselnek, és speciálisan rájuk kifejlesztett gumiabroncsokat igényelnek.
A Starcross 5 megjelenése a eddigi legjelentősebb frissítés a Michelin cross motorgumi kínálatában. A neves elődeihez képest (Starcross 3 és 4) a legnagyobb eltérés az, hogy egy teljesen új gumiköpenyt kapott az új motorgumi, mely 15 százalékkal könnyebb, lényegesen magasabb sűrűségű és sokkalta tartósabb anyagokból készül. A Starcross 5 cross motorgumi négyféle opcióval elérhető, a soft (lágy), a medium (közepes keménységű), a hard (kemény) és a sand (homok) változatok széles méretválasztékkal rendelkeznek, így nagy szerencsével minden trail/enduro és motocross géphez jól illeszthető.
A japán gyártó a Bridgestone SC robogó motorgumi sikere után gondolt a nagyobb robogó tulajdonosok igényeire is, így a maxi robogók szükségleteit maradéktalanul szem előtt tartva fejlesztette tovább az SC-t, aminek végeredménye a rendkívül alacsony gördülési ellenállású SC Ecopia lett. "Az új Battlax SC Ecopia motorgumival a maxi robogók versenyzői megtakaríthatják az üzemanyagot, de még mindig teljes bizalommal a tapadás iránt élvezhetik a robogózás élményeit" – mondta a Vincent Van Houtte, a Bridgestone Europe vezető menedzsere a bevezetés alkalmából.
Az olasz Pirelli gumigyártó talán legsokoldalúbb hyper sport motorgumija akár közúti, akár versenypályás használathoz a Diablo Rosso Corsa. A tökéletesen eltalált profil és szerkezet miatt a szegmens egyik referencia abroncsának tartják, köszönhetően többek között a kiváló dönthetőségnek a gyors kanyarokban és a lélegzetelállítóan gyors kormányzási válaszreakcióknak.
A német Metzeler a kötelező marketing kiadványában úgy reklámozta a Tourance Next enduro motorgumit, hogy „ez egy olyan utcai enduro abroncs, amely arra ösztönöz, hogy bármilyen úton bármilyen időjárási körülménnyel szembeszálljon az enduro motorozás kedvelője”. A cég elmondása szerint az új BMW R 1200 GS alapfelszerelésként használja a Next-et, és tudomásunk szerint a régi Tourance enduro motorgumit is sok BMW GS tulajdonos kedvelte. Nézzük tehát, mégis mit tud ez az abroncs?
Az Angel GT első verzióját még Angel / Demon ST-nek hívták. Egy meglehetősen jó sport túra motorgumi volt, nyugodtan lehet mondani, hogy lényegében nem csinált semmit rosszul. A Pirelli Angel GT kifejlesztése kapcsán az olasz gyártó úgy fejezte ki magát, hogy az ST (Sport Touring) koncepcióból áttették a hangsúlyt a GT (Gran Tourismo) elgondolás felé, értve ezt úgy, hogy a sportos tapadási magatartást megtartva egy lényegesen hosszabb futásteljesítmény elérését tűzték ki célul, mégpedig úgy, hogy a tapadási teljesítmények lehetőség szerint a gumiabroncsok életének végéig elérhetőek legyenek. Mindez persze úgy hangzik, mint egy szokásos marketing szöveg, nézzük tehát meg, mi lehet a valóság.
A francia gyártó Pilot Road sorozata mindig is nagy népszerűségnek örvendett a sport túra motorosok körében. Most a Pilot Road 4-et váltja le a cég, és kihagyva a Pilot nevet, az új sport túra motorguminak egész egyszerűen csak a Michelin Road 5 nevet adta. Ez a kategória olyan motorgumit követel, amely a körülmények széles spektrumában képes példaértékű teljesítményt nyújtani. A Road 5-ös versenyképes választás azok számára, akik teljesítményt és nagyfokú tartósságot igényelnek, valamint minden időjárási körülmények közötti megbízhatóságot.
A Pirelli MT 90-es enduro motorgumik rendkívül jól működnek mindenféle felületen, de ha egy kicsit agresszívabbra vágyunk, - természetesen az off-road lehetőségekre gondolva - , akkor a Pirelli MT 60-as egy lényegesen jobb választás lehet. A tesztek alapján az MT 60-ast 60 százalék közúti és 40 százalék off-road enduro abroncsnak írják le.
A Sport Attack 3 egy kényelmes mindennap használható közúti motorgumi, amely viszont komoly örömforrás a versenypályák szerelmeseinek. Az új motorokat ma már egyre jobb abroncsokkal dobják piacra, köztük nem egy van, amelyre kifejezetten rá fejlesztették a motorgumikat. De hamar elkopnak a jó gumik is, és akkor nekünk kell választanunk egy talán még jobbat és a legfontosabb dolog, amit egy motorra vehetünk, az a gumiabroncs. Nézzünk most egy kiváló választást a sport motorokra.
A Roadtec Interact Z8 a sport túra radiál szegmensben az egyik legfejlettebb és legjobban teljesítő abroncs. Ezt nemcsak a nagyobb motoros magazinok, független tesztelők erősítették meg, hanem maguk a felhasználók is. Az Interact Z8 egy sokoldalúan használható, kiváló nedves teljesítményeket felmutató, átlagon felüli futásteljesítményű sport túra motorgumi. A Metzeler immár a Pirelli tulajdonában van, így hozzáférése van a legmodernebb karkasz anyagokhoz, futófelület gumikeverékekhez, nem csoda hát a Z8-as kiváló tapadása.
Az új Michelin Power RS-nek elég nagy rést kellett betöltenie a gyártó paletáján, hiszen mind a Super Sport EVO-t, mind a Pilot Power 3-at egyszerre kell helyettesítenie. A Super Sport EVO remek száraz teljesítményeit nem volt könnyű összekombinálni a Pilot Power 3 kényelmével és kitűnő nedves tapadásával. De a Michelin büszkén állítja, hogy sikerült, nincs is más hátra, mint hogy utánajárjunk ennek.
A TKC-80-ast a Continental egy verseny képességekkel bíró enduro motorguminak szánta a nehezebb enduro gépek számára. A kifejlesztéshez Richard Schalber segítségét is igénybe vették, aki ha valaki nem ismerné, többszörös enduro és motocross világbajnok, és a Párizs-Dakaron az ötödik helyen végzett.
A sport túra motorgumik tervezése természeténél fogva nehéz feladat. A túra motor tulajdonosok olyan szilárd gumiabroncsot akarnak, amelyekkel fáradhatatlanul róhatják a kilométereket a kopás miatt legkevésbé sem aggódva, de néha szeretnének egy kis mókát is a hegyi utakon jól bedöntve kiválóan tapadó gépeiket. Ez a két kívánság ellentétes képességek egyöntetű megvalósítását követeli a tervezőktől, akik legtöbbször az 50/50 arányú kompromisszumos kialakítás mellett döntenek.
A Metzeler Sportec M7 RR sport motorgumit úgy alakították ki a tervezők, hogy az olyan motorosok számára legyen kiválóan alkalmazható, akik lényegében minden időjárási körülmények és hőmérsékleti viszonyok között szeretnék használni erőteljes vasaikat. Az M7 RR motorgumi a Metzeler Road Racing-ben szerzett tapasztalataiból származik, de közúton is jól működő profilt, szerkezeti anyagokat, gumi vegyületeket és futófelületi mintázatot kapott.
Az alábbiakban két kiváló cruiser motorgumit ajánlunk, mindkettő különböző karakterű cruiserekhez, illetve Harley motorokhoz illik leginkább.
Kevesen fontolják meg fejben, hogy a motorkerékpár mindössze két hitelkártya méretű területen tarja csak a kapcsolatot a talajjal, és ennek a nagyon fontos kapcsolatnak a fő felelőse csak egy van, a motorgumi. Tehát ha valamit, a gumiabroncs választást nem szabad sem a véletlenre, sem a takarékosságra bízni. Főleg nem a sport túra motorokkal kapcsolatosan. A Bridgestone japán gyártó nem az olcsóságáról híres, viszont a jó tapadásáról és biztonságosságáról igen.
Egy szett kiváló minőségű motorgumi képes olyan kézzelfogható teljesítménybeli javulást okozni a motorkerékpárunkon, amelyet más változtatással nehéz elérni. A francia Michelin termékei mindig tudtak komoly minőségi meglepetéssel szolgálni a motorosok számára, és ez nincs másképp az Anakee 3 túra enduro motorgumival sem. Az 3. generációs abroncs a rendkívül sikeres Anakee 2-t váltja.
A régi tesztgyőztes TrailSmart enduro motorgumi, mely a MotoMag motoros magazin által 'nagyon ajánlott' minősítést és 5 csillagot kapott mind a száraz, mind a nedves tapadására, az alapja az új TrailSmart Max-nak, melyhez most új technológiákat és új gumikeveréket adtak, hogy még jobban növelhessék a neves előd már így is nagyon jó tulajdonságait.
Abban az esetben, ha motorunk abroncsai elkoptak, illetve más okból cserélni kell azokat, már csak az van hátra, milyen motorgumit is válasszunk, vagyis milyen típusok közül válogathatunk, hogy élvezetesen, de mégis biztonságosan közlekedhessünk.
Ebben a cikkben két kedvelt és kiváló minőséget képviselő cruiser, illetve harley motorgumit mutatunk be, melyek nagy nevet szereztek ebben a kategóriában a rájuk jellemző érdemeikkel.
Gumicsere alkalmával felmerülhet a kérdés, hogy tömlős, vagy tömlő nélküli motorgumit szereltessünk-e a gépünkre. Mindenekelőtt itt érdemes leszögeznünk, hogy ha csak lehet, mindig alkalmazkodjunk a gyártó által kiadott használati utasításhoz, és ne nagyon térjünk el tőle. Miért is csinálnánk magunknak kellemetlen meglepetéseket?
Talán sok olvasónak megfordul a fejében, hogy vajon mért akad folyton egy Michelin gumit dicsérő cikkbe. Esetleg nem fizetett reklám ez is? De nem, ezek az abroncsok valóban jók, és a cég is sokszor bizonyított már a legkülönbözőbb járműveken, helyszíneken, avagy versenysorozatokban.
Számtalan jelöléssel találkozhatunk a motorgumik oldalfalán, amelyek egy részének értelmezése nélkülözhetetlen már csak a megvásárláshoz is, más részükkel sokan nem foglalkoznak, de azok is fontos információkkal szolgálhatnak a gumiabroncsok pontos használatát illetően.
Az motocrossosok számára talán kedvenc motorguminak mondható az úgynevezett 'Road Legal' avagy közúti használatra homologizált abroncs. Ebben a cikkben most két kiváló és nagy népszerűségre szert tett motocross motorgumit mutatunk be részletesebben.
Erre a kérdésre a válasz meglehetősen egyszerű. A motorkerékpárhoz kapott használati útmutató egyértelműen meghatározza a gumiabroncs követelményeket. És ezzel kapcsolatban leginkább csak egy helyes jó tanács létezik: kövessük ezeket a követelményeket, és nem lesz semmi baj.
A 2016-os évben a tesztelők többségének favoritja a Pirelli Supercorsa sport abroncs volt, de az idei évben a név természetesen – vagy sem – változott:
A Bridgestone mindig fontosnak tartotta, hogy a MotoGP-ben eltöltött évek alatt összeszedett versenytapasztalatait folyamatosan áthelyezze az utcai gumijaiba is. Az S20 a japán gyártó minden-egyben sport motorgumija, a munkába ingázástól a lendületes hétvégi túrákhoz a spektrum minden pontján megállja a helyét.
Ha valakinek az a kérdés fordulna meg a fejében, hogy melyik robogó motorgumival tudná letenni a térdét padlóra egy éles kanyarban, hát akkor valószínűleg megvan a válasz, ez a robogó motorgumi a Michelin Power Pure SC lesz.
Az először hét évvel ezelőtt piacra dobott Sportec nemrégiben teljesen új, D-Spec kettős keveréket kapott a hátsó kerekeihez. Mint már korábban is láthattuk, a Metzeler egy bonyolult, tekervényes futófelület tervezést használ, melyet állítólag a görög Pí betű ihletett meg.
Continental Conti Attack SM Először is nézzük sokak kedvencét, a Conti Attack SM supermoto motorgumit. Nos ez az abroncs mindenképp azoknak ajánlható, akik idejük nagy részében szeretnek lendületes tempóban közlekedni. A minimális futófelület mintázat és az ívelt profil a sport motorgumik tankönyvbe illő meghatározói, tehát itt megkapják, amit akarnak.
A sport túra motorosok egy különleges kategória. Röviden: ők mindent akarnak – sebességet, kezelhetőséget, mindezt hosszú útszakaszok alatt és minden körülmény között. Olyan motorgumi készletet akarnak, amely mindezt tudja, és mindig jól működik.
Egy Metzeler Roadtec 01-gyel öltöztetve a motorunk szintén gyorsabb lesz száraz időben, mint a PR4. De ez az abroncs nedves időben is gyorsabb tud lenni, és még egy jó pont, hogy közel olyan jó futásteljesítményre képes, mint a Pilot Road 4. Tehát van egy sport túra motorgumink, ami szinte mindent jól csinál.
Kezdjük a legtöbb tesztben nagyon jól szereplő Michelin Pilot Road 4-el. Ez a nedves időjárási feltételek között talán legmagasabb szinten teljesítő motorgumi a piacon jelenleg. Az első abroncson található vékony vízelvezető csatornák folyamatosan terelik a felgyülemlett csapadékot a mélyebb, és ezért nagyobb tároló kapacitású csatornákba. Ezzel biztonságosan távol tartják a tapadó felületeket az aquaplaning hatás fellépésétől.
A motorgumi szerelés árak számtalan tényezőtől függenek. Mindezt annak fényében kell vizsgálnunk, hogy a motorgumi szerelése egy olyan szolgáltatás, aminek rendkívül pontos keretei és határértékei vannak, ezáltal nem csak a szakma általános követelményeiről van szó, hanem arról is, hogy a szakembert bizony mindig és minden esetben meg kell fizetni. Lehet az akár házon belüli szakmunka, akár autószerelés, akár például a motorgumi szerelése, ami konkrét tarifával rendelkezik, ezáltal akár mindig előre is tudhatjuk, hogy mennyit kell fizetnünk az adott probléma elhárításáért.
Amennyiben gyakran szereljük otthon saját vagy barátaink motorjainak gumiját, akkor rendkívül hasznos lehet beszerezni egy direkt erre a munkára specializált állványt, ami arra szolgál, hogy könnyen, erőlködés és sérülés nélkül tudjuk megoldani a javítást. A motorgumi szerelő állvány ma már minden kisebb szerelőműhelyben megtalálható, de ez nem jelenti azt, hogy saját magunk ne szerezhetnénk be egyet otthonra, hiszen a szerkezet rövidtávon visszahozza az árát, pláne abban az esetben, amennyiben többet használjuk, mert például versenyzünk is, esetleg csak szeretjük bütykölgetni mások járműveit.
A motorgumi szerelés házilag is könnyedén kivitelezhető, mindennek egyetlen feltétele nem más, minthogy rendelkezzünk a megfelelő szerszámokkal a kérdéses művelethez. Ezek a szerelővasak mellett legalább egy tompa csavarhúzó, valamint, illetve a kerék kiszereléséhez szükséges méretű villáskulcsok lesznek, amelyek a legtöbb háztartásban megtalálhatók, így még csak költenünk sem kell rá.
A motorgumi szerelés otthon is könnyedén kivitelezhető abban az esetben, ha a rendelkezésünkre állnak a megfelelő szerszámok, esetleg egy segítő kéz, de mindemellett a megfelelő elméleti háttér. Életünket ugyanis biztosan nem ússzuk meg defekt nélkül, így előbb vagy utóbb, de szükségünk lesz arra, hogy motorgumit szereljünk. Noha a mai, modern, tömlő nélküli motorgumikkal általában otthon már nehezen tudunk mit kezdeni, hiszen azokat vagy kompletten cserélni kell, vagy csak szakszerviz tud tartós megoldást alkalmazni, de ha a klasszikus, belsővel ellátott motorgumiról van szó, annak otthon is bármikor nekiláthatunk.
A Harley Davidson motorok neve nem hiába maradt meg annyira a köztudatban, az amerikai motorok ugyanis már hosszú évtizedek óta meghatározó szereplői a motorkedvelők világának, ezen felül pedig az első olyan márkáról beszélünk, amelyik ténylegesen is életformává alakította át a motorozás élményét. Egy Harley Davidsont ma is minden ember, sőt mi több, minden motoros is megnéz az úton, és bár nagyon sokan inkább a japán motorokra esküsznek még akkor is, ha chopperekről van szó, összességében viszont mégis minden elismeri, hogy a gyártótól nem csak egy szimpla motort kapunk, hanem egy igazi életformát, egy életérzést is. Mivel Harley-tulajdonosnak lenni igazán nagy megtiszteltetés, korántsem tekinthető véletlennek, hogy a gyártó gondoskodott arról, hogy a motorosok direkt a márkának szánt motorgumikat is vásárolhassanak maguknak.
Míg a legtöbb motoros a tél közeledtével, sőt mi több, már az ősz beköszöntésével elrakja motorját, hogy a tavaszi napsugarak megjelenéséig és a száraz utakig téli álmot aludhasson, addig a robogósok esetében ez egy kicsit másként működik. A robogóra ugyanis inkább úgy tekintünk, mint egy kerékpárra, amit kellő elővigyázatosság mellett természetesen télen is használhatunk, ehhez azonban nem árt meghozni a szükséges óvintézkedéseket.
A Bridgestone a közelmúltban számtalan alkalommal igyekezett bebizonyítani, hogy amennyiben a sportosabb vezetést kedvelő motorok tulajdonosai igazán autentikus élményeket szeretnének szerezni magukat nem csak pályákon, hanem közutakon is, akkor az ő termékeiket kell választaniuk a legjobb hatás, illetve teljesítmény érdekében. Ennek megfelelően a Bridgestone folyamatosan újabb és újabb termékekkel bővíti az általuk megálmodott sport motorgumik kínálatát, így a közelmúltban bemutatták a legújabb generációt, méghozzá a Bridgestone BattlaxHypersport S20 EVO képében.
Újabb forradalmi újdonságokkal állt elő a Dunlop, akik elhatározták, hogy a legmodernebb terepmotorokhoz igazi újgenerációs motorgumik is dukálnak, így az enduro kategóriában bejelentették a TrailSmart abroncsok bevezetését, amelyek lényegében a gyártó első okos abroncsai. A Dunlop az újdonságok által minden eddiginél többet és jobbat kínál, ebből kifolyólag kivételes nedves tapadás mellett utolérhetetlen futásteljesítményt, illetve saját kategóriájában kiemelkedő irányíthatóságot is.
Noha a Bridgestone, mint a világ legnagyobb és legismertebb prémium kategóriás abroncsgyártója elsődlegesen az autógumik és a sportmotorok tekintetében ismert, azonban van egy nagyon jó termékcsaládjuk a terepmotorozás szerelmeseinek is. Ez a Bridgestone Battlecross X, amelyet a gyártó a közelmúltban két kiváló és ígéretes motorgumival egészített ki.
Miután a Dunlop sorban kimagasló győzelmeket könyvelhetett el az európai csúcskategóriás motocross versenysorozatban, várható volt, hogy bővíti a kategória legismertebb és legnépszerűbb termékcsaládját, avagy az MX-sorozatot. Ennek megfelelően most két új terméket is bemutattak, amelyek nagy előnye, a világbajnoki címért is indult Honda, illetve Kawasaki csapataival közösen fejlesztették ki, ezáltal nem csak a motocross igényeihez igazították őket, hanem ezen felül az elődökhöz képest sokkal szélesebb tartományban is használhatóvá tették őket.
A Bridgestone immáron évek óta nem csak a gépkocsikra, teherautókra vagy városi terepjárókra szánt gumiabroncsok tekintetében jár az élen, ha minőségi és prémium kategóriás abroncsokra van szükségünk, hanem a motorgumik tekintetében is, amit mi sem bizonyít jobban, mint a világ legnagyobb gyártójának legújabb szettje, avagy a BattlaxRacing V02.
A motocross szó szerint lefordítva körülbelül annyit tesz, hogy 'motorral mindenen keresztül'.
A dzsopper, vagy más néven chopper motorok egy egészen különleges szegmenst foglalnak el a motorok világában...
A világ talán leghíresebb gumiabroncs gyártója, aki a legelőször gyártott radiál gumiabroncsokat motorkerékpárokra, most elhozta a scooterek számára is a kiváló tapadást biztosító radiál technológiát.
Ebben a cikkben a Motorrad magazin 2014-es prémium túra motorkerékpár gumiabroncs tesztjét ismertetjük.
Felröppent a hír, hogy a következő év nyarán a Tesla cég, mely elektromos sportautó gyártásáról nevezetes, Tesla Model S néven elektromos motorkerékpárt dobna a piacra...
Az alábbiakban egy részletes összefoglalás olvasható arról, hogyan tároljuk a motorkerékpárunkat télen, hogy tavasszal újra a legjobb minőségben vehessük újra elő.
A motorgumikkal kapcsolatban a motorrevu.hu oldalon található kérdések közül válogattunk...
A nyáron röppent fel a hír, miszerint a híres Bridgestone gumigyártó és fejlesztő vállalat 2016-tól már nem szállít verseny abroncsokat a motorsport királykategóriájának, a MotoGP-nek.
A levegő nélküli gumiabroncs, illetőleg kerék konstrukció már évek óta asztalán van a világ nagy gumiabroncs fejlesztő és gyártó cégeinek...
Megfelelő minőségű motorolaj nélkül a motorban lévő alkatrészek súrlódásának, kopásának csökkentése megoldhatatlan lenne, a kenőanyag folyamatosan egy úgynevezett olajfilmet képez az egymással egyébként érintkező alkatrészek között...
Mikor itt a tavasz első beköszönte, megjelennek az első motorosok is az utakon, és mint ismeretes, köztük is sokan vannak olyanok, akik leginkább a szabadidő eltöltésére használják motorjaikat, és ahhoz is legfőképpen hétvégéken.
A motorozás ugyan már önmagában is igazán nagy élménynek tekinthető, azonban valóban izgalmassá és élménnyé a leginkább akkor válik, ha csoportosan, mondhatni bandában indulunk útnak.
A motorosok a legtöbb balesetet általában nem egyenes útszakaszokon, hanem kanyarokban szenvedik...
Előbb vagy utóbb minden egyes motoros életében eljön majd a pillanat, hogy utast szállítson maga mögött...
Az eső minden motoros rémálma. Nem véletlen, hogy a tavaszi és az őszi szezonban csak kevés motoros merészkedik el hosszabb távra, hiszen az eső alaposan befolyásolhatja a menetbiztonságot...
A motorosok egyik rémálma az esős időjárás, illetve az ebből fakadó vizes útfelület...
Egy motor műszaki állapota alapvetően meghatározó abban az esetben, ha a biztonság kérdéskörét vizsgáljuk. Ha a gumi sérült vagy kopott, a motor tapadása lecsökken, ezáltal könnyebben bekövetkezhetnek a balesetek és a kicsúszások.
A kanyarokat - talán nem véletlenül - a motorosok legnagyobb ellenségének tartják, hiszen a statisztikák szerint a legtöbb baleset kanyargós útszakaszokon történik.
A biztonságos motorozás mondhatni egy kimeríthetetlen történet, amivel oldalakat lehetne megtölteni csak az alapszabályokra vonatkozóan.
A motorozás lehet életmód, szabadidős elfoglaltság, vagy egyszerű közlekedés forma, soha nem szabad megfeledkezni a motorgumik fontos szerepéről...
Ahogy az autógumik oldalfalán is több szám és betű tájékoztat azok tulajdonságairól, úgy a motorgumik oldalfalán is megtalálhatóak ezek a jelzések.
A jelenlegi motorgumiknak megfelelően kell alkalmazkodniuk a napjainkban kapható motorok széles választékához és stílusbeli különbségeihez, így egyértelmű, hogy a motorgumi gyártók minden egyes stílushoz külön abroncsot fejlesztenek ki...
A helyes guminyomás beállítását nemcsak az autósok, a motorosok is hajlamosak elhanyagolni, pedig a biztonságos tapadás, a gumik élettartama és a fogyasztás szempontjából is rendkívül fontos, hogy a gumiabroncsok a gyártó által meghatározott értékekre legyenek beállítva.
Csak az tzudja elképzelni, milyen megtapasztalni az igazi szabadságot, aki életében legalább egyszer vezetett már motort. A motorozás egy életforma, vezetése teljesen különbözik más járműfajták vezetésétől: nincs tető a fejünk fölött, nem zár el semmi a külvilágtól...
Vannak, akik kényelmetlennek és szükségtelennek tartják a motoros védőruházatot, vannak akik kifejezetten szeretik de az biztos, hogy ezek a ruhák már sok ember életét mentették meg.
Bizonyára minden robogótulajdonos szembesült már kisebb-nagyobb gondokkal kétkerekűjével kapcsolatban, melyekre nem mindig tudta a megoldást. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány kérdést és vűlaszt gyakori robogós problémákra.
Százak esnek motorbaleset áldozatául Magyarországon minden évben. A sérülések legtöbbször súlyosak, de a balesetet elszenvedők gyakran bele is halnak sérülésikbe.
Üzenetét megkaptuk.
Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.
Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.